وینگسپن (۲۰۱۹)
امتیاز
۸٫۲
وینگسپن (Wingspan) یا فاصله دو بال پرنده ، بازی با تم طبیعت و زندگی پرندگان بوده و به دلیل طراحی و تصویر پردازی مسحور کننده کارت ها و همچنین تخم های مینیاتوری رنگی بازی یکی از زیبا ترین بازی های موجود به شمار می رود . این بازی از شروع تولید خود سر وصدای زیادی به پا کرد ، بعد از معرفی، به سرعت در بین بازیکن ها محبوب شد و در جشنواره های مختلف عناوین بسیاری کسب کرد .
۵ - ۱ نفره
۷۰ - ۴۰ دقیقه
۱۰+ سال
۲٫۴۰ از ۵
طراح بازی: الیزابت هارگراو
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)وینگسپن(Wingspan) یا فاصله دو بال پرنده ، بازی با تم طبیعت و زندگی پرندگان بوده و به دلیل طراحی و تصویر پردازی مسحور کننده کارت ها و همچنین تخم های مینیاتوری رنگی بازی یکی از زیبا ترین بازی های موجود به شمار می رود . این بازی از شروع تولید خود سر وصدای زیادی به پا کرد ، بعد از معرفی، به سرعت در بین بازیکن ها محبوب شد و در جشنواره های مختلف عناوین بسیاری کسب کرد.
این بازی در کمتر از یک سال توانست خود را به ۱۰ بازی برتر خانوادگی برساند و هم اکنون جایگاه نخست را از آن خود کرده است .البته با تمام این تفاسیر این هجم از عناوین به ویژه عنوان برنده بهترین بازی استراتژی گلدن گیک دور از انتظار بود .
به هر حال شما میتوانید با یادگیری و انجام این بازی از تصاویر زیبا و گیم پلی روان این بازی لذت ببرید .
توضیح بازی:
Wingspan یک بازی رومیزی رقابتی ، با سختی متوسط ، کارت محور ومکانیسم قوی کردن موتور بازی از کمپانی Stonemaier Games است. این اثر توسط الیزابت هارگراو طراحی شده و بیش از ۱۷۰ پرنده توسط ناتالیا روهاس و آنا ماریا مارتینز به تصویر کشیده شده است.شما علاقه مندان به پرندگان – محققان ، تماشاگران پرندگان ، پرنده شناسان و مجموعه داران – هستید که می خواهید بهترین پرندگان را در شبکه حفاظت از حیات وحش خود کشف و جذب کنید. هر پرنده زنجیره ای از ترکیبات قدرتمند (اقدامات) را در یکی از زیستگاه های شما گسترش می دهد. این زیستگاه ها بر چندین جنبه اصلی رشد تمرکز دارند:
از طریق تاس های سفارشی در برج تاس غذای پرندگان ، توکن های غذایی به دست آورید.
با استفاده از تخ مهای مینیاتوری در رن گهای مختلف، برای پرنده های خود تخم بگذارید .
با کشیدن کارت از بین صدها کارت منحصربفرد پرندگان، کلکسیون پرند ههای خود را گسترش دهید .
برنده بازیکنی است که پس از ۴ دور بیشترین امتیاز را کسب کند.
اگر از Terraforming Mars و Gizmos لذت می برید ، به نظر میرسد این بازی میتواند بر روی میز شما به پرواز درآید.
مکانیسمها:
بازی هایی هستند که در آن بازیکنان کارت هایی را از یک زیر مجموعه محدود ، مانند یک فضای مشترک ملموس ، برای به دست آوردن مزیت (فوری یا بلند مدت) یا جمع آوری کارت هایی که برای تحقق اهداف درون بازی استفاده می کنند، انتخاب می کنند.
نکته: که بازی هایی که کارت ها به سادگی از روی دسته کارت ها برداشته می شوند ، بازی های تهیه کارت نیستند.
کارت برداشتن به این معنی است که بازیکنان حق انتخاب دارند و امکان تهیه کارت برای بازیکنان دیگر هم وجود دارد و ممکن است کارتی را که شما می خواهید را بازیکنان دیگر بردارند. به عنوان مثال ، در Ticket to Ride ، بازیکنان می توانند کارت های خود را از میان کارت های رو شده انتخاب کنند. بنابراین اگرچه بیشتر کارت های یک بازی فقط به صورت تصادفی کشیده می شوند، اما باز هم می توان آن را یک بازی کارت برداشتن در نظر گرفت.
اصطلاح “کارت برداشتن” می تواند در مورد بازی هایی اعمال شود که بازیکنان به جای کارت ، کاشی یا اشیاء مشابه دیگر را بر می دارند. پس مفهوم کارت فقط به کارت بازی اشاره ندارد.
اصطلاح کارت در اینجا مجموعه ای از اشیاء بازی را نشان می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به آنها برای گیم پلی است.
مکانیسم تاس ریختن به خاطر تصادفی بودن نتایج میتواند در قیمت های مختلفی از یک بازی به کار گرفته شود .
تاس همچنین می تواند به عنوان شمارنده استفاده شود. (برای یک تاس معمولی)با عدد۶ شروع کنید و در پایان دور یا نوبت بازیکن بعدی عدد را به ۵ تغییر دهید .تاس ها میتوانند از لحاظ شکل رنگ و ابعاد منحصر به فرد باشند تا چیز های مختلفی را نشان دهند .
در بازی های جنگی ، تاس همراه با جدول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه “جدول نتایج مبارزه” که نتیجه به صورت نسبی یا تفاضلی محاسبه میشود .به این منظور بیشتر از تک یا جفت تاس ۶ وجهی یا تک تاس ۱۰ وجهی استفاده میشود.
تاس ریختن می تواند به خودی خود یک بازی باشد مانند Yahtzee یا Craps.
این مکانیسم جهت توزیع کارت یا کاشی بازی به روش انتخاب و انتقال به نفر بعد میباشد .برای این کار معمولا به بازیکنان تعداد کارت مساوی میدهند ، سپس هر بازیکن یک کارت را انتخاب کرده ، برمیدارد، و مابقی کارت ها را به نفر سمت چپ خود منتقل میکند . این کار تا زمان اتمام کارت ها ادامه میدهیم در بازی ۷ Wonders از این روش استفاده شده است .
یک گونه دیگر این است که تمام کارت ها را در اختیار یک بازیکن قرار میدهیم . بازیکن بعد از انتخاب کارت مابقی کارت ها را به نفر بعدی میدهد . این کار تا زمانی که تمام بازیکنان یک کارت داشته باشند ادامه میابد .بدیهی است که این روش به نفع بازیکن ول عمل میکند که باید با روش هایی روند بازی متعادل شود . برای مثال بازی Citadels از این روش استفاده میکند .
در روشی دیگر کارت ها در معرض دید همه قرار میگیرند سپس بازیکنان به نوبت یکی را انتخاب میکنند این روش شباهت زیادی به مکانیسم کارگر گذاری دارد .
بازیکنان در پایان بازی جایزه وامتیازات پیروزی را کسب می کنند.
بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت ها در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط معین است. کارت ها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.
یک بازی یا حالت بازی در نظر گرفته شده برای بازی توسط یک بازیکن.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۱۹ برنده بهترین بازی سال گلدن گیک (Golden Geek)
2019 برنده بهترین بازی استراتژی گلدن گیک (Golden Geek)
2019 برنده بهترین بازی خانوادگی گلدن گیک (Golden Geek)
2019 برنده بهترن بازی کارتی گلدن گیک (Golden Geek)
2019برنده بهترین بازی یک نفره گلدن گیک (Golden Geek)
2019 برنده بهترین طراحی و تصویر پردازی گلدن گیک (Golden Geek)
دیدگاهتان را بنویسید