ایشتار (۲۰۱۹)
امتیاز
۷٫۶
Ishtar: Gardens of Babylon یا ایشتار: باغ های بابل نام بازی استراتژیک و زیبا از طراح مشهور برونو کاتالا با همکاری ایوان سین می باشد. قوانین این بازی بسیار ساده و روان بیان شده است. با این وجود، همین چند قانون ساده پیچیدگی و محدودیت های زیادی برای بازیکنان در حین بازی ایجاد می کند، به طوری که بازیکنان برای هر انتخاب و انجام عمل باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند.
۴ - ۲ نفره
۴۵ دقیقه
۱۴+ سال
۲٫۳۵ از ۵
طراح بازی: برونو کاتالا – ایوان سینگ
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)Ishtar: Gardens of Babylon یا ایشتار: باغ های بابل نام بازی استراتژیک و زیبا از طراح مشهور برونو کاتالا با همکاری ایوان سین می باشد. قوانین این بازی بسیار ساده و روان بیان شده است. با این وجود، همین چند قانون ساده پیچیدگی و محدودیت های زیادی برای بازیکنان در حین بازی ایجاد می کند، به طوری که بازیکنان برای هر انتخاب و انجام عمل باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند. بازی در ظاهر آرام به نظر می آید ولی هنگام بازی متوجه خواهید شد که بازی حریفان، تاثیر مستقیم و گاهی مخرب بر بازی شما خواهد داشت. درون جعبه بازی دو دفترچه وجود دارد که برای انجام بازی مطالعه هر دو لازم است.
توضیح بازی:
ایشتار بازی ای است که شما در آن نقش یک باغبان را با هدف تبدیل کویر خشک به باغ های معلق گمشده بابل بازی می کنید. برای انجام مأموریت خود، باید گل هایی بکارید و اگر آن ها را به خوبی روی زمین قرار دهید، می تواند به شما در جمع آوری سنگ های قیمتی و فعال کردن اقدامات کمک کند. برای خرید و کاشت درخت (که ارتباط بین دو گلزار را مسدود می کند و همچنین به شما امتیاز می دهد) یا فعال سازی مهارت (مانند گرفتن دو امتیاز بیشتر برای هر کارت Tree در پایان بازی)، جمع آوری سنگ های قیمتی بخش بسیار مهمی از بازی خواهد بود. جواهرات را قبل از حریفان خود بیابید، دستیاران را به خدمت بگیرید و آن ها را برای کسب امتیاز در گلزار هایی که ایجاد کرده اید بفرستید، دیگران را مسدود کنید. به فکر ارتقا مهارت های خود باشید، اگر می خواهید در پایان بازی به بهترین باغبان تبدیل شوید.
مکانیسمها:
چندین بازیکن ممکن است فضایی را اشغال کرده و براساس حضور متناسب خود در فضا مزایایی کسب کنند.
بازی هایی که قرار دادن یک قطعه باعث امتیاز گرفتن یا فعال سازی یک توانایی می شود. اغلب بر اساس قرار گیری قطعات به صورت قطعات مجاور یا قطعاتی در یک گروه / خوشه می باشد و ویژگی های غیر فضایی مانند رنگ ، مکمل بودن، اندازه و … را موثر است.
Carcassonne یک نمونه کلاسیک است ، که در آن بازیکن به طور تصادفی کاشی می کشد و آن را در کنار کاشی های دیگر قرار می دهد.
عملکردهای موجود به صورت قسمت هایی در یک دایره نشان داده می شوند. هر بازیکن دارای یک یا چند مهره در قسمت های دایره است. در هر نوبت می توان مهره را به دور دایره حرکت داده و عملیاتی را که توسط مهره (در جایی که متوقف شده) نشان داده شده است را انجام داد. حرکت بیشتر در اطراف دایره معمولاً هزینه بر است.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۲۰ برنده جایزه بهترین بازی استراتژیک جدید از دید داوران جشنواره بازی انگلستان (UK Games Expo)
دیدگاهتان را بنویسید