نه مرسی! (۲۰۰۴)
امتیاز
۷٫۳
نه مرسی یک بازی خانوادگی و فان هست که در آن قدرت ریسک طلبی و محاسبه ی شما و حریفانتان به چالش کشیده می شود. حذف تعدادی از کارت ها در ابتدای کار و اضافه کردن عامل شانس به بازی، زیبایی، هیجان و ریسک بازی راچند برابر کرده است.
۲ نفره
۱۵-۲۰دقیقه
۸+ سال
۱٫۶۸ از ۵
طراح بازی: تورستن گیملر
نوع بازی: خانوادگی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)نه مرسی یک بازی خانوادگی و فان هست که در آن قدرت ریسک طلبی و محاسبه ی شما و حریفانتان به چالش کشیده می شود. حذف تعدادی از کارت ها در ابتدای کار و اضافه کردن عامل شانس به بازی، زیبایی، هیجان و ریسک بازی راچند برابر کرده است.
یادگیری این بازی سریع است که آن را برای افراد تازه اشنا شده با بردگیم جذاب می کند و پیشنهاد خوبی برای شروع بردگیم به افرادی است که تجربه ی بردگیم ندارند. این بازی برای جمع های دوستانه سرگرم کننده بوده و افراد به راحتی با آن درگیر می شوند.
توضیح بازی:
نه مرسی! یک بازی کارتی است که در عین سادگی جذاب نیز طراحی شده است. قوانین ساده است. در هر نوبت، بازیکنان دو گزینه دارند: یکی از تراشه(توکن) های خود را بازی کنند تا از برداشتن کارت جلوگیری کنند، یا کارت را بردارند و به رو مقابلشان بگذارند (همراه با توکن هایی که قبلاً روی آن کارت بازی شده اند) و کارت بعدی را رو کنند. با این حال ، انتخاب ها چندان آسان نیستند زیرا بازیکنان برای کسب کمترین امتیاز منفی در پایان بازی رقابت می کنند. دسته ی کارت ها از ۳ تا ۳۵ شماره گذاری شده است که هر کارت امتیاز منفی برابر با ارزش اسمی آن دارد.اگر دو یا چند کارت متوالی باشند، فقط به ازای کمترین عدد توالی امتیاز منفی ر پی خواهند داشت.دقت داشته باشید که قبل از شروع ، ۹ کارت از روی دسته کارت برداشته می شود، بنابراین مراقب اتصالات باشید. هر تراشه ۱ امتیاز مثبت دارد ، اما با اجازه دادن به شما برای جلوگیری از برداشتن آن کارت، می توانند ارزش بیشتری داشته باشند. نسخه های اول بازی را تا ۵ نفره می شد بازی کرد، اما نسخه ۲۰۱۱ تا ۷ بازیکن پشتیبانی می کند.
مکانیسمها در بازی نه مرسی:
این مکانیسم از شما می خواهد برای بهبود موقعیت خود در بازی ، کالاهای پیشنهادی را معمولاً به صورت پولی در حراج کالا قرار دهید. این کالاها به بازیکنان اجازه می دهند اقدامات آینده را بهبود بخشند یا یک موقعیت را بهبود بخشند. حراج شامل گرفتن نوبت قرار دادن مناقصه بر روی یک کالای معین تا زمانی که یک برنده تعیین شود ، می باشد و به برنده این امکان را می دهد تا کالای مورد نظر را کنترل کند. معمولاً یک قانون در بازی وجود دارد که اگر هیچ بازیکنی علاقه ای به قیمت فعلی آن نداشته باشد ، قیمت قیمت کالا مورد نظر را کاهش می یابد. در اکثر بازی ها ، هنگامی که یک برنده برای یک مورد انجام می شود ، اگر موارد بیشتری برای پیشنهاد وجود داشته باشد ، حراج دیگری برای آن موارد برگزار می شود. این روند تا زمانی که شرایط بازی برآورده نشود یا موارد در مرحله حراج بازی تمام شود ، تکرار می شود. این شبیه به کارگر گذاری است ، اما کارگران می توانند با مناقصه بالاتر نقاط را تعیین قیمت کنند. به عنوان مثال ، در Power Grid ، شما بدون نیروگاه شروع می کنید و برای اینکه بتوانید برق تولید کنید ، باید پیشنهادات را بدست آورید. برنده شدن در مناقصه در نیروگاه معین به این بازیکن اجازه می دهد تا آن را به موجودی فعلی نیروگاه های خود بیفزاید و همچنین اجازه می دهد تا انرژی بیشتری در یک نوبت خاص ایجاد شود. به طور کلی ، مناقصه به صورت نوبتی انجام می شود و بازیکنان گزینه ارسال پیشنهادات را دارند.
یک فرا مکانیزم است که می تواند هر نوع حراج را تغییر دهد. در یک حراج اقتصادی بسته، تمام هزینه های صرف شده در حراج به خود شرکت کنندگان حراج پرداخت می شود. مقدار کل پول در سیستم هرگز تغییر نمی کند. به عنوان مثال، در Dream Factory ، پیشنهاد برنده به طور مساوی بین بازیکنان غیر برنده توزیع می شود و از دست دادن پیشنهادات تنها راه کسب درآمد بیشتر است. این مکانیسم در بازی های نه مرسی و را نیز استفاده شده است.
اگر بازیکنان برخی از اقدامات یا منابع را انتخاب نکنند ، ارزش آنها افزایش می یابد. بازی پورتوریکو یک نمونه کلاسیک از این روش است، زیرا موارد انتخاب نشده سکه ای روی آنها گذاشته می شود. این مکانیسم یک روش ساده برای ایجاد تعادل بین گزینه های مختلف برای طراحان است. این پول یا ممکن است از طریق بانک ، مانند پورتوریکو ، یا از طریق خود بازیکنان مانند سنچری
بازیکنان باید تصمیم بگیرند، دستاوردهای موجود را تسویه حساب کنند یا برای پاداش های بیشتر همه آنها را ریسک کنند. Push-Your-Luck نیز به عنوان پرس شانس (برانگیختن شانس) شناخته می شود. در اینجا توصیف دسته بندی توسط Bruno Faidutti آورده شده است: دو برابر یا ترک ، ادامه داده یا متوقف شوید ، سودهای خود را واریز کنید یا شرط بندی کنید. ایده جدیدی نیست. بسیاری از بازی های ریسکی مانند Black Jack از آن استفاده می کنند. این سیستم همچنین در بسیاری از بازی های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که برنده می تواند یا با کسب سود خود را ترک کند، یا به یک سوال دیگر در خطر از دست دادن همه چیزهایی که تاکنون برنده شده است پاسخ دهد. این سیستم همچنین در بازی های رومیزی بسیار کارآمد است ، زیرا باعث ایجاد تنش زیاد می شود و در هنگام چرخاندن تاس های بیشتر یا برداشتن یک کارت بیشتر، احساس شک می کند. باید بدانید چه موقع باید نتایج خود را متوقف و ایمن کنید. اگر حریص شوید و شانس شما ناکام باشد، برتری از دست خواهید داد. شما باید تصمیمات درست بگیرید و خوش شانس باشید.
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۰۶ نامزد بهترین بازی دورهمی گلدن گیک (Golden Geek)
2005 بازی توصیه شده ی اشپیل
دیدگاهتان را بنویسید