راهنمای فارسی stone age

استون ایج (۲۰۰۸)

امتیاز
۷٫۹

استون ایج (stone age) یا عصر حجر تجربه ای شیرین از سبک کارگر گذاری (ورکر پلیسمنت) است که با شانس همراه شده است. بازی مناسب برای ۲ تا ۴ نفر بوده و نسبت به تعداد بازیکنان، محدودیت هایی برای بالانس شدن بازی در نظر گرفته می شود. با توجه به اینکه بازی قوانین روانی دارد، می تواند برای دوستانی که قبلا تجربه ی بردگیم (بازی رومیزی) داشته اند و می خواهند کم کم  به سمت بازی های سنگین بروند و به تاس و شانس هم علاقه مندند لحظات خوبی را به وجود آورد.

تعداد بازیکن
۴ - ۲ نفره
۹۰ - ۶۰ دقیقه
شرایط سنی بازی
۱۰+ سال
۲٫۴۸ از ۵

طراح بازی: برند برون هافر

نوع بازی: استراتژی 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)

استون ایج (stone age) یا عصر حجر تجربه ای شیرین از سبک کارگر گذاری (ورکر پلیسمنت) است که با شانس همراه شده است.
بازی مناسب برای ۲ تا ۴ نفر بوده و نسبت به تعداد بازیکنان، محدودیت هایی برای بالانس شدن بازی در نظر گرفته می شود. با توجه به اینکه بازی قوانین روانی دارد، می تواند برای دوستانی که قبلا تجربه ی بردگیم (بازی رومیزی) داشته اند و می خواهند کم کم  به سمت بازی های سنگین بروند و به تاس و شانس هم علاقه مندند لحظات خوبی را به وجود آورد.
برای برنده شدن در این بازی باید تعادل در تمام زمینه ها مانند منابع، کارت های امتیاز و کاشی های سازه را بوجود آورد تا به توان به بیشترین بازدهی رسید، همچنین نباید از غذای اعضای قبیله غافل شد زیرا در صورت کمبود غذا متحمل ضرر خواهید شد.

توضیح بازیتوضیح بازی:

دوران “عصر حجر” واقعاً سخت بود. اجداد ما در نقش خود به عنوان شکارچی، جمع کننده، کشاورز و سازنده ابزار با پا و کمر کار می کردند و در برابر گاوآهن های چوبی در زمین سنگلاخی می کوشیدند. البته پیشرفت با گاوآهن چوبی متوقف نشد. مردم همیشه بدنبال ابزارهای بهتر و گیاهان پر بارتر می گشتند تا کار خود را موثرتر کنند.
در استون ایج، بازیکنان در این زمان زندگی می کنند، دقیقاً مانند اجداد ما. آن ها چوب جمع می کنند، سنگ می شکنند و طلاهای خود را از رودخانه می شویند. آن ها آزادانه تجارت می کنند، دهکده خود را گسترش می دهند و بنابراین به سطوح جدیدی از تمدن دست می یابند. بازیکنان با توازن شانس و برنامه ریزی، در این زمان پیش از تاریخ برای بدست آوردن غذا به رقابت می پردازند.
بازیکنان در هر سه مرحله، از حداکثر ده عضو قبیله استفاده می کنند. در مرحله اول ، بازیکنان مردان خود را در مناطقی از صفحه قرار می دهند که فکر می کنند به نفع آن ها خواهد بود؛ از جمله شکارگاه، مرکز تجارت یا معادن. در مرحله دوم، بازیکن شروع کننده به هر ترتیبی که بخواهد کارگران خود را فعال می کند سپس بازیکنان بعدی نیز این کار را انجام می دهند. در مرحله سوم، بازیکنان باید غذای کافی برای تغذیه جمعیت خود داشته باشند در غیر این صورت با از دست دادن منابع یا امتیازات روبرو می شوند.

مکانیسم بازیمکانیسم‌ها:

افتخارات بازیمهم ترین افتخارات:

۲۰۰۸ نامزد بازی سال اشپیل (spiel)

2008 بازی توصیه شده اشپیل (spiel)

2008 نامزد بهترین بازی خانوادگی گلدن گیک  (Golden Geek)

2009 نامزد بهترین بازی گیمر ها گلدن گیک  (Golden Geek)

دانلود فایل های بازی:

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *