اکسپنشن های بازی scythe (سایس) یا داس

یکی از محبوب ترین بازی های استراتژی از سال ۲۰۱۶ تا امروز بازی scythe (سایس) یا داس از کمپانی Stonemaier محسوب می شود که توانسته به خوبی سال های ۱۹۲۰ اروپا را به تصویر در بیاورد.
بازی از یک نفر تا پنج نفر (قرمز – زرد – مشکی – آبی – سفید) قابل اجرا است.
هنگامی که این مقاله نوشته شده است، رتبه بازی سایس در سایت BGG در بین بازی همه ی های رومیزی ۱۱ و بین بازی های استراتژی ۱۲ می باشد.
در این بازی با چند اتفاق اصلی درگیر هستیم: جنگیدن، تولیدماشین جنگی، ساخت و ساز، حرکت، گرفتن قلمرو، تولید سرباز و کارگر و … . با در نظر گرفتن همه ی این موارد باید اهداف خود را پیش ببریم.
این بازی با Expansion (اکسپنشن) یا افزونه های متنوع به بازار عرضه شده است و ما میخواهیم در این مقاله به بررسی این افزونه ها بپردازیم.

۱- Invaders from Afar (2016)

این اکسپنشن که از قبل روی برد اصلی بازی تعریف شده بود، تعداد بازیکنان را از عدد ۵ به عدد ۷ با اضافه کردن دو رنگ سبز و بنفش می رساند.

دو قدرت جدید سبز و بنفش قابلیت های منحصر به فرد خودشان را دارند و دارای برد های بازی جداگانه،ماشین های جنگی،توکن های خاص و تمامی اجزای مشابه ۵ قدرت اصلی هستند.
Rate یا امتیاز این افزونه در BGG، عدد ۸٫۴ است.

۲- The Wind Gambit (2017)

در این افزونه ۷ رنگ کشتی هوایی (Air ship) به بازی اصلی اضافه می شود که ویژگی های خاص خودشان را دارند.
این افزونه شامل تایل ها و کارت های مخصوص کشتی های هوایی و پایه های نگه دارنده برای این کشتی ها می باشد.
Rate یا امتیاز این افزونه در BGG، عدد ۷٫۹ است.

۳- (The Rise of Fenris (2018

در این افزونه با دو قدرت جدید (نارنجی – سبز آبی) آشنا می شویم و حالت داستانی بازی قابل پیگیری خواهد بود.
در این اکسپنشن کتابی شامل ۸ اپیزود اصلی وجود دارد که به صورت داستانی قابل اجرا و بازی است و گیم پلی ای در حدود ۲۰ ساعت دارد.
در اپیزود های پایانی این افزونه با شخصیتی به نام تسلا که فیگور خاص خود را دارد آشنا می شویم.
تمامی این اپیزود ها و شخصیت ها قابل افزودن به بازی اصلی و خارج از حالت داستانی نیز هست.
انتهای بازی نیز با حالت همکاری مشترک این افزونه آشنا خواهیم شد.
Rate یا امتیاز این افزونه در BGG، عدد ۸٫۸ است.

۴- Encounters (2018)

در ژوئن ۲۰۱۸، از طرفداران Scythe دعوت شد تا طرحی را برای کارت های ملاقات با مردم طراحی کنند. شرکت استون مایر مطالب ارسالی را بررسی و موارد دلخواه خود را انتخاب (اغلب، موارد مختلف را با هم مخلوط و مطابقت می داد)، و آن ها را کامل تر کرد و سر انجام افزونه ی Scythe Encounters عرضه شد که جعبه ای شامل ۳۲ کارت ملاقات با مردم کاملاً جدید است. این کارت ها دارای تعدادی نوآوری در سیستم ملاقات هستند. توصیه می کنیم چند بازی را به تنهایی با آن ها بازی کنید و لذت ببرید بعد از آن می توانید آن ها را با کارت های اصلی مخلوط کنید و بازی کنید.
Rate یا امتیاز این افزونه در BGG، عدد ۸٫۱ است.

scythe-encuentros-1

۵- (Modular Board (2019

این افزونه شامل برد ماژولار از بازی است که مکان های پایتخت رنگ ها و ترتیب هگز (کاشی شش ضلعی) های بازی را قابل تغییر می کند و همراه با چند تایلِ امتیازِ ساخت و ساز، عرضه می گردد.
در این افزونه شما می توانید برد بازی را به صورت ماژولار با قرار دادن به شکل های متنوع و متفاوت تکرار پذیر تر کنید و به روش های متنوع تری بازی کنید.
Rate یا امتیاز این افزونه در BGG، عدد ۸٫۳ است.

۶- Promo Cards (2016 – 2018)

علاوه بر این اکسپشن ها شرکت Stonemaier به بهانه های مختلف سعی در عرضه کارت های کارخانه و ملاقات با مردم به صورت پرومو کارت کرده و در زمان های مختلف آن ها را عرضه می کند.

۷- Legendary box

با توجه به زیاد بودن قطعات بازی، حمل و نقل و جمع کردن بازی تبدیل به کار سختی شده است، شرکت Stonemaier با عرضه این جعبه مشکل را بری علاقه مندان خود حل کرد است.
این جعبه به صورت کامل طبقه بندی شده برای همه ی اجزای بازی سایس می باشد.
علاوه بر تمامی این اکسپنشن های رسمی عرضه شده از شرکت Stonemaier، بعضی شرکت ها به طبیعی سازی بازی با عرضه فیگور ها به صورت رنگ شده، تولید سکه های فلزی، طبیعی سازی منابع، زیبا سازی ساخت و ساز های بازی و رنگ آمیزی کارگر ها پرداخته اند.

برای جلوگیری از اسپویل شدن داستان فنریس، بخش مربوطه مات شده است.
نویسنده: مهربد مجاهدنیا
اشتراک‌گذاری

نویسنده ی افتخاری برای به اشتراک گذاری مطالب همه ی علاقه مندان فراهم شده است. پس از بارگذاری چندین نوشته، به نویسنده ی اصلی ما تبدیل خواهید شد و مطالب با نام و عکس خودتان در سایت قرار خواهد گرفت. روبازی تالار گفت و گو و انتقال دانش و تجربه ی عزیزان در حوزه های بردگیم، مافیا و اسکیپ روم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *