سایس (۲۰۱۶)
امتیاز
۸٫۴
در بازی scythe (سایس) یا داس، تصمیم با شما است، کشاورزی و زندگی آرام یا جنگ و خون ریزی را انتخاب کنید.
در این بازی باید سعی کنید نماینده خوبی برای حزب خود باشید و از منافع حزبتان به خوبی دفاع کنید. این بازی با توجه به قوانین زیاد و قابلیت های متفاوت در احزاب، جزء بازی های سنگین به شمار می رود. سایس را می توان بازی حلقه واسط بین بازی های کامپیتری و بردگیم نامید که گویا این دو را بهم متصل می کند.
۵ - ۱ نفره
۱۱۵ - ۹۰ دقیقه
۱۴+ سال
۳٫۴۰ از ۵
طراح بازی: جیمی استیگمایر
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)در بازی scythe (سایس) یا داس، تصمیم با شما است که کشاورزی و زندگی آرام یا جنگ و خون ریزی را انتخاب کنید.
در این بازی باید سعی کنید نماینده خوبی برای حزب خود باشید و از منافع حزبتان به خوبی دفاع کنید. با توجه به قوانین زیاد و قابلیت های متفاوت در احزاب، پیچیدگی نسبتا بالای ۳٫۴ دارد. سایس را می توان بازی حد واسط بین بازی های کامپیتری و بردگیم نامید که گویا این دو را بهم متصل می کند.
استفاده از کارت شروع سریع بازی، کمک بسیار زیادی برای یادگیری و انجام بهتر بازی به شما می کند، همچنین برای دید بهتر نسبت به روند امتیاز گیری و پایان بازی بهتر است بعد از ۳ یا ۴ نوبت اقدام به امتیاز شماری کنید.
توصیه: در دفعات ابتدایی، همواره در طول بازی قوانین را مرور کرده و قابلیت های ویژه خود را با بقیه بازیکنان به اشتراک بگذارید.
یک پیشنهاد دوستانه: اگر گیمر هستید و برای بار اول این بازی را تجربه می کنید بهتر است با افراد تازه کار همبازی نشوید. (به هیچ وجه!)
توضیح بازی:
سال ۱۹۲۰ زمان نا آرامی اروپا … خاکسترهای اولین جنگ جهانی هنوز هم برف را تیره می کند. ایالت سرمایه داری معروف به “کارخانه” ، که به جنگ با ماشین های زرهی دامن زد، درهای خود را بسته و توجه چندین کشور اطراف را به خود جلب کرده است.
Scythe در یک دوره متناوب دهه ۱۹۲۰ تنظیم شده است. حالا زمان کشاورزی و جنگ، قلب های شکسته و چرخ دنده های زنگ زده ، نوآوری و دلاوری است. در Scythe ، هر بازیکن به عنوان یک شخصیت از پنج جناح اروپای شرقی است که در تلاشند ثروت بیشتری بدست آورند و سهم جناح خود را از سرزمین های اطراف کارخانه مرموز بیشتر کنند. بازیکنان قلمرو ها را تسخیر می کنند، افراد جدید را به استخدام در می آورند، منابع را درو می کنند، کارگران را بخدمت میگیرند، سازه ها را می سازند و ماشین های زرهی غول آسا را فعال می کنند.
هر بازیکن بازی را با منابع مختلف (قدرت ، سکه ، مهارت جنگی و محبوبیت)، مکان شروع متفاوت و هدف پنهان آغاز می کند. موقعیت های شروع به طور خاص برای هر جناح مشخص می شوند تا به منحصر به فرد بودن هر جناح و نامتقارن بودن بازی کمک کنند (هر جناح همیشه در همان مکان شروع می کند).
Scythe به بازیکنان تقریباً کنترل کامل سرنوشت خود را می دهد. به غیر از کارت هدف پنهان هر بازیکن، تنها عناصر شانس کارت های “ملاقات” است که بازیکنان هنگام تعامل با شهروندان سرزمین های تازه کشف شده، آنها را می کشند. هر کارت ملاقات گزینه های مختلفی را در اختیار بازیکن قرار می دهد و به آن ها این امکان را می دهد تا شانس را از طریق انتخاب خود کاهش دهند. مبارزات همچنین توسط انتخاب ها پیش می رود، نه شانس یا تصادفی بودن.
Scythe از مکانیسم انتخاب عمل ساده (بدون دور یا مرحله) استفاده می کند تا روند بازی سرعت بگیرد و از کار افتادگی بین نوبت ها بکاهد. در حالی که کشمکش های زیادی بین بازیکنان در طول بازی رخ می دهد، اما حذف بازیکن وجود ندارد.
هر قسمت از Scythe جنبه قوی سازی موتور بازی را دارد. بازیکنان می توانند برای کارآیی بیشتر قسمت های مختلف را ارتقا دهند، ساختمان هایی بسازند که موقعیت آن ها را بر روی نقشه بهبود ببخشد، برای افزایش توانایی ها نیرو هایی را استخدام کنند، از فعال کردن ماشین های زرهی برای جلوگیری از حمله مخالفان استفاده کنند و با گسترش مرزهای خود برای برداشت منابع بیشتر اقدام کنند. این جنبه های موتور سازی باعث ایجاد حس حرکت و پیشرفت در طول بازی می شود. ترتیبی که بازیکنان موتور خود را بهبود می بخشند، باعث منحصر به فرد شدن بازی می شود حتی اگر چندین بار با یک جناح بازی کنند.
مکانیسمها:
چندین بازیکن ممکن است فضایی را اشغال کرده و براساس حضور متناسب خود در فضا مزایایی کسب کنند.
هر بازیکن به طور همزمان یا متوالی یک یا چند کارت بازی می کند. این ها نتیجه اصلی یک درگیری را اصلاح می کنند و به آنها اجازه می دهند توانایی های ویژه مختلفی اعمال شود.
یک بازیکن یک Action را انتخاب می کند. سپس بازیکنان دیگر ممکن است آن Action یا نسخه اصلاح شده آن را انجام دهند.
بازیکنان انتخاب می کنند که چه تعداد از نیروهای خود را برای نبرد با گروه های مختلف اعزام کنند. بازیکنان سپس قدرت خود را فاش کرده و حل و فصل می کنند. بازیکنان اغلب باید تمام نیروهایی که اعزام می شوند را از دست بدهند.
بازی های دارای مکانیزم پادشاه تپه به بازیکنان امتیاز یا سایر مزایا را برای اشغال موقعیت ویژه در صفحه بازی می دهد. چه مدت می توانید زمین خود را نگه دارید؟
به یک قطعه تعدادی امتیاز داده می شود تا در حرکت هزینه کند. این در انواع بازی ها ، به ویژه بازی های جنگی ، رایج است .
چندین گزینه اقدام از طریق قالب داستانی به بازیکنان ارائه می شود.
این ها را می توان در یک کتاب با پاراگراف های شماره گذاری شده مانند Tales of the Arabian Nights یا از طریق کارت های Dead of Winter: A Crossroads Game ارائه داد.
بازیکنان به طور همزمان و مخفیانه نوبت خود را برنامه ریزی می کنند. سپس ، همزمان برنامه های خود را فاش می کنند.
یک بازی یا حالت بازی در نظر گرفته شده برای بازی توسط یک بازیکن.
هر بازیکن اقدامات خاصی دارد که فقط آن ها می توانند انجام دهند یا اقدامات استاندارد را اصلاح می کنند.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۱۶ برنده بازی سال گلدن گیک (Golden Geek)
2016 نامزد نوآورانه ترین بازی صفحه ای گلدن گیک (Golden Geek)
2016 برنده بهترین بازی استراتژی گلدن گیک (Golden Geek)
۲۰۱۶ برنده بهترین بازی تک نفره گلدن گیک (Golden Geek)
دیدگاهتان را بنویسید