پندمیک (۲۰۰۸)
امتیاز
۸٫۱
پندمیک (pandemic) یا همه گیری، تجربه ای جالب در دنیای بازی های رومیزی .
در این بازی به دور از کل کل ها و رقابت های دوستانه سعی می کنیم تا با همکاری و هم فکری بر بازی غلبه کنیم. اصطلاحا به این بازی ها Co-up (کوآپ) یا همکاری مشترک گفته می شود.
۴ - ۲ نفره
۴۵ دقیقه
۸+ سال
۲٫۴۱ از ۵
طراح بازی: مت لیکاک
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۲٫۵ (از ۲ رای)پندمیک (pandemic) یا همه گیری، تجربه ای جالب در دنیای بازی های رومیزی .
در این بازی به دور از کل کل ها و رقابت های دوستانه سعی می کنیم تا با همکاری و هم فکری بر بازی غلبه کنیم. اصطلاحا به این بازی ها Co-up (کوآپ) یا همکاری مشترک گفته می شود.
بازی های همکاری مشترک حس تازه ای به افراد منتقل می کنند، زیرا هدف ما پیروزی مشترک بر بازی است. درجه سختی این بازی در سه سطح تنظیم شده و با تغییراتی مانند بی اثر کردن قابلیت شخصیت های بازی، می توان سختی بازی را به حداکثر رساند.
در این بازی با همکاری و هم فکری و نه اجباری و دستوری، سعی کنید اوقات خوب و هیجان انگیزی را کنار دوستانتان تجربه کنید و جهان را از دست بیماری های خطرناک نجات دهید.
توضیح بازی:
در بازی پندمیک، چندین بیماری ویروسی به طور همزمان در سراسر جهان شیوع یافته اند! بازیکنان در نقش متخصصین مبارزه با بیماری هستند که مأموریت آن ها کنترل بیماری در نقاط مختلف زمین است و باید قبل از خارج کنترل شدن بیماری، راه درمان هر چهار نوع بیماری را بیابند.
صفحه بازی چندین شهر مهم دارای عمده جمعیت روی زمین را به تصویر می کشد(از جمله تهران). در هر نوبت، یک بازیکن می تواند تا چهار اکشن مانند سفر بین شهر ها، معالجه جمعیت آلوده، کشف درمان یا ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی انجام دهد. یک دسته کارت، این توانایی ها را در اختیار بازیکنان قرار می دهد، اما در چند جای این دسته کارت، کارت های اپیدمیک وجود دارد! کارت هایی که فعالیت بیماری ها را تسریع و تشدید می کنند. یک دسته کارت دیگر، گسترش “طبیعی” عفونت ها را کنترل می کند.
بازیکنان با داشتن یک نقش منحصر به فرد در تیم، باید استراتژی خود را طوری طراحی کنند که بتوانند از نقاط قوت متخصصان خود برای غلبه بر بیماری ها استفاده کنند. به عنوان مثال، متخصص عملیات می تواند ایستگاه های تحقیقاتی ایجاد کند که برای یافتن درمان بیماری ها مورد نیاز است و امکان تحرک بیشتر بین شهرها را فراهم می کند. دانشمند برای درمان فقط به چهار کارت بیماری خاص به جای پنج مورد طبیعی نیاز دارد، اما بیماری ها به سرعت در حال گسترش هستند و زمان در حال تمام شدن. اگر یک یا چند بیماری فراتر از بهبودی گسترش یابد یا زمان زیادی سپری شود، همه بازیکنان می بازند. تنها راع پیروزی این است که چهار بیماری را درمان کنند. دقت کنید احتیاج به ریشه کن کردن بیماری ها نیست و برای بردن، درمان کفایت می کند.
نسخه Pandemic در سال ۲۰۱۳ شامل دو شخصیت جدید – برنامه ریز احتمالات و متخصص قرنطینه – است که در نسخه های قبلی بازی موجود نیست.
Pandemic سال ۲۰۰۸ اولین بازی از سری بازی های بیماری همه گیر است.
مکانیسمها:
بازیکن در نوبت خود تعدادی اجازه انجام عمل را دریافت می کند. ممکن است آن ها را برای اقدامات مختلف خرج کنند.
بازیکنان اقدامات خود را برای دستیابی به یک شرایطیا شرایط مشترک پیروزی هماهنگ می کنند. همه بازیکنان بازی را با هم برنده یابازنده می شوند. در واقع بازیکنان با هم یار بوده و با بازی به رقابت می پردازند.
بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیتصفحه، کارتهای نگهداشته شده و کارتهای بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارتهای موجود در شرایط معین است. کارتها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
بر روی صفحه بازی نقاطی وجود دارند که با خط ممتد به هم متصل هستند . مهره ها میتوانند از یک نقطه به شرط اتصال به نقطه ی دیگر بروند. فاصله و موقیعت نقاط مهم نیست در صورت عدم وجود خط مستقیم بین دو نقطه مهره نمی تواند از یکی به دیگری برود.
مثالی غیر شهودی برای حرکت نقطه به نقطه، ریسک است. در حالی که Risk نیز مانند Axis & Allies یک بازی Move Area است، همچنین حرکت از نقطه به نقطه را نیز شامل می شود. این به دلیل خطوطی است که مناطق مختلف را از طریق مناطق غیر قابل عبور آب (به عنوان مثال گرینلند ، ژاپن ، ایسلند ، ماداگاسکار) متصل می کند.
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را درBohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.مثالی غیر شهودی برای حرکت نقطه به نقطه، ریسک است. در حالی که Risk نیز مانند Axis & Allies یک بازی Move Area است، همچنین حرکت از نقطه به نقطه را نیز شامل می شود. این به دلیل خطوطی است که مناطق مختلف را از طریق مناطق غیر قابل عبور آب (به عنوان مثال گرینلند ، ژاپن ، ایسلند ، ماداگاسکار) متصل می کند.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۰۸ نامزد بهترین بازی خانوادگی گلدن گیک (Golden Geek)
۲۰۰۸ نامزد بهترین بازی گیمرها گلدن گیک (Golden Geek)
۲۰۰۹ برنده بهترین بازی خانوادگی گلدن گیک (Golden Geek)
دیدگاهتان را بنویسید