کنکوردیا (۲۰۱۳)
امتیاز
۸٫۱
کنکوردیا (concordia) یک بازی استراتژیک بسیار زیبا با تکرار پذیری بالا است. در گذشته این بازی در میان بازیکنان ایرانی کمتر شناخته شده بود اما اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده و تعداد مناسبی از این بازی وارد فروشگاه ها شده است. اگر از بازی های با استراتژی قوی و پیشبینی بازی حریفان لذت می برید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این بازی را تجربه کنید.
۵ - ۲ نفره
۱۰۰ دقیقه
۱۳+ سال
۳٫۰۴ از ۵
طراح بازی: مک گردتس
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)کنکوردیا (concordia) یک بازی استراتژیک بسیار زیبا با تکرار پذیری بالا است. در گذشته این بازی در میان بازیکنان ایرانی کمتر شناخته شده بود اما اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده و تعداد مناسبی از این بازی وارد فروشگاه ها شده است.
اگر از بازی های با استراتژی قوی و پیشبینی بازی حریفان لذت می برید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این بازی را تجربه کنید.
همان گونه که گفته شد بازی به خاطر دو رو بودن صفحه و متغییر بودن برخی از المان های بازی از تکرار پذیری مناسبی برخوردار است.
پس خود را آماده ارسال استعمارگرانتان به استان ها و شهرهای مختلف کنید، در شهرها خانه بسازید و با استفاده از محصولات تولید شده، خود را قوی تر کرده، و با ایجاد رضایت برای خدایان امتیازات بیشتری را دریافت کنید .
توضیح بازی:
دو هزار سال پیش، امپراتوری روم بر زمین های اطراف دریای مدیترانه حکومت می کرد. با صلح در مرزها، هماهنگی در داخل استان ها، قانون یکنواخت و یک ارز مشترک اقتصاد توسعه یافت، سلسله های قدرتمند رومی تشکیل شده و در صدد افزایش نفوذ و قدرت خود در شهر های مختلف بر آمدند .یکی از این سلسله ها را راهنمایی کنید و استعمارگران را به مناطق دور افتاده از امپراتوری بفرستید. شبکه تجارت خود را توسعه دهید و خدایان باستان را راضی کنید تا پاداش خوبی دریافت کنید؛ برای پیروزی در پایان بازی به این ها احتیاج خواهید داشت.
کنکوردیا یک بازی استراتژیک صلح آمیز برای توسعه اقتصادی در زمان روم برای ۵-۲ بازیکن ۱۳ ساله و بالاتر است. بازیکنان به جای اینکه به دنبال شانس تاس یا کارت باشند، باید به توانایی های استراتژیک خود اعتماد کنند. حتماً حرکات رقبا را زیر نظر داشته باشید تا مشخص کنید کدام هدف را دنبال می کنند و در کجا می توانید از آنها پیشی بگیرید! در این بازی، استعمارگران از رم برای استقرار در شهرهایی که آجر، مواد غذایی، ابزار، شراب و پارچه تولید می کنند، فرستاده می شوند. هر بازیکن با یک مجموعه کارت بازی یکسان شروع می کند و کارت های بیشتری را در طول بازی بدست می آورد. این کارت ها دو هدف دارند:
۱- به بازیکن اجازه می دهند در طول بازی اقدامات خود را انتخاب کند.
۲- در پایان بازی ارزش امتیاز پیروزی (VP) را دارند.
Concordia یک بازی استراتژیک است که نیاز به برنامه ریزی قبلی و در نظر گرفتن حرکات حریف خود دارد. هر بازی متفاوت است، نه تنها به دلیل وجود کارت های جدید در فروشگاه بلکه به دلیل طرح مدولار شهرها. (یک طرف صفحه بازی کل امپراتوری روم را با ۳۰ شهر برای ۵-۳ بازیکن نشان می دهد، در حالی که طرف دیگر ایتالیای رومی را با ۲۵ شهر برای ۲-۴ بازیکن نشان می دهد.) وقتی همه کارت ها فروخته شد یا بعد از اینکه اولین بازیکن پانزدهمین خانه خود را بسازد، بازی به پایان می رسد. بازیکنی که بیشترین امتیاز پیروزی را از طرف خدایان (ژوپیتر، ساترنوس، مارس، وستا و…) داشته باشد برنده بازی است.
مکانیسمها:
بازی های مدیریت دست، بازی هاییکارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیتصفحه، کارتهای نگهداشته شده و کارتهای بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارتهای موجود در شرایط معین است. کارتها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
به یک قطعه تعدادی امتیاز داده می شود تا در حرکت هزینه کند. این در انواع بازی ها ، به ویژه بازی های جنگی، رایج است. جایی که فضا ها بسته به نوع زمین می توانند مقادیر مختلفی داشته باشند.
بازی هایی هستند که در آن بازیکنان کارت هایی را از یک زیر مجموعه محدود ، مانند یک فضای مشترک ملموس ، برای به دست آوردن مزیت (فوری یا بلند مدت) یا جمع آوری کارت هایی که برای تحقق اهداف درون بازی استفاده می کنند، انتخاب می کنند.
نکته: که بازی هایی که کارت ها به سادگی از روی دسته کارت ها برداشته می شوند ، بازی های تهیه کارت نیستند.
کارت برداشتن به این معنی است که بازیکنان حق انتخاب دارند و امکان تهیه کارت برای بازیکنان دیگر هم وجود دارد و ممکن است کارتی را که شما می خواهید را بازیکنان دیگر بردارند. به عنوان مثال ، در Ticket to Ride ، بازیکنان می توانند کارت های خود را از میان کارت های رو شده انتخاب کنند. بنابراین اگرچه بیشتر کارت های یک بازی فقط به صورت تصادفی کشیده می شوند، اما باز هم می توان آن را یک بازی کارت برداشتن در نظر گرفت.
اصطلاح “کارت برداشتن” می تواند در مورد بازی هایی اعمال شود که بازیکنان به جای کارت ، کاشی یا اشیاء مشابه دیگر را بر می دارند. پس مفهوم کارت فقط به کارت بازی اشاره ندارد.
اصطلاح کارت در اینجا مجموعه ای از اشیاء بازی را نشان می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به آنها برای گیم پلی است.
هر بازیکن مجموعه ای از عملکردها را در اختیار دارد که در کارت ها، نشانه ها یا سایر موارد مشخص شده است. پس از اجرا ، آن ها خرج می شوند و ممکن است تا زمان بازیابی دوباره اجرا نشوند. بازیابی اقدام معمولاً یک اقدام است، یا ممکن است یک نوبت کامل باشد.
یک بازیکن یک توکن یا کارت مخصوص دارد که به او اجازه انجام یا اصلاح یک اقدام را در بازی می دهد. پس از استفاده ، توکن به بازیکن دیگری منتقل می شود.
این سازوکار که برای اولین بار در Storm over Arnhem مورد استفاده قرار گرفت ، از بسیاری از بازی ها به ویژه به عنوان The China Card در Twilight Struggle بسیار مورد استفاده قرار گرفت.
چیدمان اولیه درابتدای هر بار بازی، از طریق تغییر در اجزای به اشتراک گذاشته شده مانند نقشه بازی و یا تغییر چیدمان مربوط به بازیکن مثل منابع ، اهداف و … متفاوت است.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه منتقدین اشپیل (spiel)
دیدگاهتان را بنویسید