راهنمای بازی گربه‌های انفجاری

گربه‌های انفجاری (۲۰۱۵)

امتیاز
۷

گربه های انفجاری (Exploding Kittens) یک بازی با یادگیری راحت و سرگرم کننده برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.
اکسپلودینگ کیتنز گیم پلی بسیار روانی داشته و احتمالا موقع بازی کلی به تان خوش می گذرد چون باید دائما اذیت کنید و از اذیت های بقیه جان سالم به در ببرید!

بازیکنان با برداشتن کارت گربه انفجاری حذف می شوند تا زمانی که کسی یک بچه گربه منفجر شده را برندارد و بازی را از دست ندهد، کارت‌های مختلف بر‌ می دارند.

تعداد بازیکن
۲ تا ۵ نفر
۱۵ دقیقه
شرایط سنی بازی
۷+ سال
۱٫۰۷ از ۵

طراح بازی: Matthew Inman – Elan Lee -Shane Small

نوع بازی: دورهمی

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۴ (از ۶ رای)

Exploding Kittens (اکسپلودینگ کیتنز) یا گربه های انفجاری، یک بردگیم با یادگیری راحت و سرگرم کننده است. بازی ای بسیار مناسب برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.
این بازی مناسب ۲ الی ۵ نفر و برای افراد بالای ۷ سال طراحی شده است.

طراحان این بازی، یک ترکیب بازی‌سازی نام آشنا هستند که توانستند موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشند. بازی اکسپلودینگ کیتنز کار خود را از کیک استارتر شروع کرد. و توانست ظرف مدت کوتاهی به مرحله انجام برسد.

گربه های انفجاری قدیمی تر

گربه های انفجاری در ابتدای زمان تولیدش به این شکل بازی می شد که هر کس در ابتدای بازی ۴ کارت به همراه یک کارت Defuse داشت. در نسخه‌های جدید این قانون عوض شد.  هر کسی ۷ کارت به همراه یک Defuse دارد. یعنی هر نفر بازی را با ۸ کارت شروع می کند. چون ممکن است تعدادی نسخه‌های ایرانی این بازی بر اساس بازی قدیمی‌تر دفترچه باشند، لازم دانستیم این نکته را تذکر دهیم تا این مسئله را اصلاح کرده و جذاب‌تر بازی کنید.

کارت favor

نکته ی مهم دیگر: ترجمه ی کارت favor است. اکشن آن به این صورت است که بازیکنی که این کارت را بازی می کند یک نفر را انتخاب کرده و آن نفر هر کارتی که خودش دوست داشته باشد بدهد را می دهد. ( نه آن که شما یک کارتی که دوست دارید را از حریف طلب کنید!)

اکسپلودینگ کیتنز گیم پلی بسیار روانی دارد. احتمالا موقع بازی کلی به تان خوش می گذرد. چون باید دائما اذیت کنید و از اذیت های بقیه جان سالم به در ببرید!

گربه های انفجاری

توضیح بازیتوضیح بازی گربه های انفجاری:

Exploding Kittens یا گربه‌های انفجاری مشابه رولت روسی است. بازیکنان با برداشتن کارت گربه انفجاری حذف می شوند تا زمانی که کسی یک بچه گربه منفجر شده را برندارد و بازی را از دست ندهد، کارت‌های مختلف بر‌ می دارند. کارت هایی در دسته ی کارت ها وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا قبل از برداشتن کارت، با نگاه کردن به آن از انفجار اجتناب کنید یا حریف خود را مجبور کنید چندین کارت را بردارد یا دسته کارت ها را بر زده و در نتیجه ترتیب کارت‌ها را عوض کنید.

هیجان بیشتر و بیشتر

هیجان گربه های انفجاری با هر کارتی که بر می دارید بیشتر و شدیدتر می شود زیرا کارت های کمتری در دسته ی کارت ها باقی مانده به معنای احتمال بیشتر برداشتن بچه گربه و منفجر شدن در یک توپ آتشین است!

پس برای پیروزی در ابتدای بازی لازم نیست کارتی بازی کنید زیرا به احتمال کمتری کارت انفجار بر می دارید و می توانید با برداشتن کارت های بیشتر خودتان را برای نبرد سخت پیش رو آماده کنید. یادتان باشد که از سر میز بازی اکسپلودینگ کیتنز فقط یک نفر تا انتها باقی مانده و منفجر نمی شود.

مکانیسم بازیمکانیسم‌ها:

افتخارات بازیمهم ترین افتخارات:

۲۰۱۵ نامزد بهترین بازی دورهمی سال گلدن گیک (Golden Geek)

دانلود فایل های اکسپلودینگ کیتنز:

اشتراک‌گذاری

دقیقا یادم نمیاد اولین بازی رومیزی رو که بازی کردم چند ساله بودم، اما فکر میکنم حدودا 12،13 ساله بودم که به بقیه بازی یاد می دادم. اون موقع ها اعتقاد داشتم هر کی شطرنج بلد باشه، بقیه ی بازی های فکری رو هم بهتر بازی می کنه! از طرف شهرداری تو برنامه های مختلف سعی می کردم از بازی ها برای مردم بگم و ی تعداد بازی یادشون بدم. گذشت و گذشت و گذشت و الان بهم می گند روانشناس! تو دو تا از بهترین دانشگاه های ایران درس خوندم و کلی چیز یاد گرفتم . تو تمام این مدت این علاقه به بازی و خصوصا بازی های رومیزی کنارم موند. عاشق بازی مافیام و حس می کنم تو بازی های رومیزی و مافیا خیلی خوبم، ادعا نمی کنم که می برم ولی مطئنم وقتی باهام بازی می کنید بهتون خوش میگذره. اسکیپ روم یا اتاق فرار رو هم خیلی دوست دارم، کلا با هر چیزی که توش خودم رو به چالش بکشم حال می کنم. بازی رومیزی همیشه بهونه ای بوده که کمک کنه کنار کسایی که دوستشون دارم بهمون خوش بگذره. همین دوستایی که اینجا درباره شون می خونید و کل دوست دیگه که اینجا نیستند به همین بهونه وارد زندگیم شدند. قرار اینجا یاد بگیریم چطوری بازی کنیم، چطوری زندگی کنیم وچطوری تعامل کنیم با بقیه، همش به بهونه ی بازی رومیزی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *