چرا بردگیم؟ بردگیم چیست؟

بیایم با یه سوال شروع کنیم؛ چرا بردگیم؟ یا اصلا بیاید برگردیم به عقب تر و یه سوال کلی تر رو عنوان کنیم؛ بردگیم چی هست؟
احتمالاً کسی که توی این سایت اومده میدونه که چیه! خب پس برای چی این سوال رو مطرح کردم؟ اینم سوال خوبیه!

۱- چون دوست داشتم مطرحش کنم، مطرحش کردم (وی لبخند ملیحی بر چهره دارد). یه جواب کار راه بنداز. برای هر سوالی که ازتون میپرسن میتونه این جواب باشه. دیگه جای هیچ سوالی رو هم باقی نمی ذاره.

۲- حالا از اون جواب که بگذریم، می تونیم از این زاویه هم به قضیه نگاه کنیم که شاید این وسط مسطا یه نفر دستش خورده باشه روی لینک و اشتباهی وارد این سایت شده باشه. بالاخره باید بدونه که اینجا چه خبره! یا تازه به گوشش خورده باشه! اگه شما جزء این دسته هستین قبل از هر چیز باید بگم که زندگی شما به دو بخش قبل آشنایی با بردگیم و بعد آشنایی با اون تقسیم می شه!

پس حسابی خودتون رو برای یه سفر طولانی به سرزمین های ناشناخته ی بردگیم ها آماده کنین! هر بردگیم یه سفر محسوب میشه به یک دنیای جدید!

۳- گزینه ی ۱ و ۲؛ اما بیشتر گزینه ۱ !

بردگیم

تعریف

خب حالا بریم سر اصل مطلب؛ بردگیم چه بود و چه کرد؟

خیلی ساده است. اگه زبان انگلیسی بلدین دیگه این خط رو نخونین و به معنی دو تا کلمه فکر کنید. از اونجایی که می دونم این خط رو می خونین خودم براتون معنی می کنم. برد (board) به معنی تخته یا میز و گیم (Game) به معنی بازی. مسلماً بردگیم به معنی میز بازی نیست ولی یه کم با کلماتش که بازی کنیم تعریف بردگیم رو از توی کلمات استخراج می کنیم. به بازی ای که روی میز انجام می شود، بردگیم می گویند نقطه.

یعنی شما هر بازی ای رو که روی میز انجام بدین به اون بازی می گیم بردگیم. البته این رو می دونین که خودتون روی میز نباید برین! وسایل بازی باید روی میز باشند و خودتون دور میز می شینید و بازی می کنید. البته حالا که خوب فکر می کنم و نسبت به چند لحظه قبلم با تجربه تر و پخته تر شدم می فهمم خیلی هم به من ربطی نداره. اگه دوست داشتین میتونین برین روی میز! به من چه اصلا! حتی می تونین بردگیم رو کف خونه رو فرش پهن کنید. چارزانو بشینین و تفننی آخر هفته ها با بر و بچ بردگیم بزنین دورهم با نوشابه!

چرا بردگیم بازی کنیم؟

خب حالا چرا بردگیم؟ چرا مثلا نریم دور دور (شما بخوانید عدم نزدیک عدم نزدیک)؟ یا مثلا چرا کار دیگه ای نکنیم که بهمون خوش بگذره؟ (با رعایت و حفظ شئونات)
خب در جواب به این سوال ها باید بگم که هرکاری که بهتون خوش میگذره رو انجام بدین. دنیا دو روزه بابا مگه چقدر زنده ایم. (البته حالا هر کاری هر کاری هم نه ها) ولی خب هر موقع دور دوراتون تموم شد، مهمونی هاتون رو رفتین، از باشگاه برگشتین و دیدین که هیکلتون اومده رو فرم، می تونین بشینین پای بازی به این دلایل:

۱- چون بازی کردن رو دوست دارین. اینو خواستم تاکید کنم که هرموقع یکی ازتون پرسید چرا بردگیم بازی می کنید بهش جواب بدین!

۲- انجام بازی های بردگیم ذهن شما رو باز می کنه و خلاقیتتون رو افزایش میده. یه بار سر کلاس فیزیک از استاد پرسیدم کاربرد انتگرال دوگانه توی زندگی ما چیه؟ بهم گفت خودم میدونم دارین توی دلتون به من و این درس و هرکس که این هارو کشف کرده فحش میدین. اما وقتی شما انتگرال می گیرید دارین فکر می کنین و مساله حل می کنید و این فکر کردن ذهن شما رو فعال تر می کنه. 

جوابش برام قابل درک بود. (البته با خیلی اغماض، یعنی خیلی خیلی اغماض، بخوام رو راست باشم  قانع نشدم اصلا!) تا اینکه با بردگیم آشنا شدم. دیدم که اونم همین کار رو می کنه. حالا انتخاب با شماست. می تونین انتگرال دوگانه بگیرید و به مرحوم انیشتین و تمامی اهل بیت ایشان درود بفرستید و فکرتون باز تر بشه یا اینکه می تونین بردگیم بازی کنید. با دوستاتون سرگرم بشین و همزمان خلاق تر از قبل هم بشین.

الله اکبر این همه جلال، الله اکبر این همه شکوه!

بردگیم

چقدر خوبیم ما!

۳- تنوع بسیار بالا در بازی ها؛ در بین تمامی بازی های موجود در عالم، بردگیم ها متنوع ترین بازی ها از نظر سبک هستند. یعنی شما از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو می تونید در بین بازی هاش پیدا کنید. (همین کلمه ی شیر مرغ خودش اسم بازیه، خود بخوان حدیث مفصل!)

۴- پایین اومدن نمره ی چشم؛ بردگیم مثل آب هویج عمل می کنه و شماره ی چشم شما رو بهبود میده. چطوری؟ با دور کردن شما از فضای مجازی و آوردن شما به دنیای حقیقی در قالب سرگرمی.
پی نوشت: تعریف فضای مجازی: به کل فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به جز این سایت و مخاطبان خاص در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی گفته می شود نقطه.

۵- رفع اختلافات خانوادگی؛ بردگیم ها بازی های دورهمی هستند که باید به همراه دوستان و افراد خونواده اون ها رو بازی کنین. بهترین محل برای سورپرایز کردن همسرتون یا همسر آیندتون به مناسبت تولدش یا دلجویی ازش به خاطر کار اشتباهی که مرتکب شدین، کافه بردگیم ها و در حین انجام بازی هاست.

چون توی اون محل شما و فرد مذکور تنها نیستین. دوستان و کارشناس های عزیز در حال نگاه کردن به اتفاقات در بین شما هستند. از اتفاق در اون لحظه هیچ کار دیگری جز نگاه کردن به شما ندارند! آن فرد در عمل انجام شده قرار گرفته و عمل زشت و شنیع شما رو مورد بخشایش قرار می دهد (حداقل تا موقعی که اون جا هستید این گونه است). پس نتیجه می گیریم:
بردگیم ۱ – اخلاق ۰

بردگیم

یا بردگیم یا هیچ چیز دیگه!

اگر بخوایم همه ی مزایا رو بگیم و توضیح بدیم این متن هیچ موقع تموم نمی شه از بس که خوبه این لعنتی. اما برای خود من به شخصه مهم ترین دلایل بازی کردن بردگیم این ۵ مورد بودند علی الخصوص مورد ۱ و ۲ (شما بخوانید مورد ۵) و بردگیم از اون چیزاست که توی زندگی حداقل باید یکبار تجربه اش کرد تا لذتش رو بچشین.

اگه خواستید برای بار اول بازی کنید حتما با رفیق های پایه تون بازی کنین چون افراد خیلی تاثیر می ذارن توی لذتی که شما از بازی می برید و از بازی هایی که برای شروع مناسب اند، وارد این فضا بشید (اصطلاحاً می گند بازی های گیت وی)،  اگه بخوام یه بازی برای شروع کردن بهتون پیشنهاد کنم که بازی کنید و لذت ببرید، بازی اسپلندر برای شروع و ورود به دنیای بردگیم ها می تونه فوق العاده باشه.

این رو هم اضافه کنم ما فردی در جهان نداریم که بردگیم دوست نداشته باشه بلکه آدم هایی داریم که هنوز بردگیم مورد علاقشون رو پیدا نکردند. در زمان نگارش این نوشته حدود ۲۰۰۰۰ بله بیست هزار نوع بردگیم در جهان وجود داره و در رتبه بندی آن ها، بازی مونوپولی که یحتمل به گوشتون خورده جزو ده بازی آخر هست! پس زودتر به کشف و شهود و تجربه بپردازید و در این اثنا روی کمک ما هم حساب کنید. ضمناً شما می تونین با کلیک روی کلمه ی اینجا، خیلی مفصل تر بخونید و جواب همه ی سوال هاتون رو بگیرید.

شما بهمون بگید چرا بردگیم بازی می کنید؟ اصلاً خاطرتون هست چه شکلی و با چه بازی ای با این فضا آشنا شدید و کی یا چی باعثش شد؟

نویسنده: حمیدرضا اسماعیلی

اشتراک‌گذاری

نویسنده ی افتخاری برای به اشتراک گذاری مطالب همه ی علاقه مندان فراهم شده است. پس از بارگذاری چندین نوشته، به نویسنده ی اصلی ما تبدیل خواهید شد و مطالب با نام و عکس خودتان در سایت قرار خواهد گرفت. روبازی تالار گفت و گو و انتقال دانش و تجربه ی عزیزان در حوزه های بردگیم، مافیا و اسکیپ روم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *