اوبانگو (۲۰۰۳)
امتیاز
۶٫۷
معمولا تا صحبت از بازی انتزاعی می شود، تصورمان بازی های خشکی فکری محض است که شما را به فکر کردن بسیار وا می دارد. اوبانگو با اینکه یک بازی انتزاعی است ولی از خشک بودن خبری نیست. ژگورژ رتمن خالق دنیای اوبانگو ها، با استفاده از رقابت میان فردی در بستر زمان و به چالش کشیدن سرعت عمل افراد هیجان در خوری به این بازی بخشیده است. در عین انتزاعی بودن با یک بازی هیجانی و فان رو به رو خواهیم بود. اوبانگو انعطاف پذیری شناختی و حل مسئله و تکانش گری را به چالش می کشد و ازین حیث بازی بسیار مناسبی برای رده های سنی پایین تر محسوب می شود.
۱-۴ نفر
۲۵ دقیقه
۸+ سال
۱٫۵۴ از ۵
طراح بازی: ژگورژ رتمن
نوع بازی: انتزاعی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)معمولا تا صحبت از بازی انتزاعی می شود، تصورمان بازی های خشکی فکری محض است که شما را به فکر کردن بسیار وا می دارد. اوبانگو با اینکه یک بازی انتزاعی است ولی از خشک بودن خبری نیست. ژگورژ رتمن خالق دنیای اوبانگو ها، با استفاده از رقابت میان فردی در بستر زمان و به چالش کشیدن سرعت عمل افراد هیجان در خوری به این بازی بخشیده است. در عین انتزاعی بودن با یک بازی هیجانی و فان رو به رو خواهیم بود. اوبانگو انعطاف پذیری شناختی و حل مسئله و تکانش گری را به چالش می کشد و ازین حیث بازی بسیار مناسبی برای رده های سنی پایین تر محسوب می شود. مشابه بودن تقریبی سختی صفحات باعث شده یک رقابت تقریبا برابر و بدون امکان تقلب برای افراد ایجاد شود که زیبایی بازی را چندین برابر می کند.
توضیح بازی:
در اوبانگو ، بازیکنان برای حل پازل های فردی در کمترین زمان رقابت می کنند.از سال ۲۰۱۵ این بازی دچار تغییراتی در سیستم امتیاز دهی شد به این شکل که هر صفحه ی بازی از شش ردیف تشکیل شده است که هر ردیف سه یا چهار کاشی را نشان می دهد (بر حسب سختی). هر فرد دوازده کاشی (از رنگ های متنوع) در اختیار دارد که هر راند فقط باید از سه یا چهار کاشی نشان داده شده در ردیف مورد نظر استفاده کند. انتخاب ردیف مورد نظر به شکل تصادفی بوده و با تاس ریختن صورت می گیرد. برنده (کسی که سریعتر ساخته و فریاد زده است اوبانگو) یک جواهر ۳ امتیازی به علاوه یک جواهر تصادفی می گیرد ، بازیکن رده دوم یک جواهر ۱ امتیازی به علاوه یک جواهر تصادفی می گیرد و بقیه که قبل از اتمام فرصت ساعت شنی کار را تمام کنند فقط یک جواهر تصادفی می گیرند. هرکسی که پس از ۹ دور بیشترین امتیاز را از جواهراتش کسب کند، برنده بازی است.
مکانیسمها در بازی اونیتاما:
الگوسازی مکانیسمی است که در آن بازیکنان برای به دست آوردن نتایج خاص یا متغیر در بازی ، قطعات بازی را در الگوهای خاص قرار می دهند. به عنوان مثال: قرار دادن قطعات ۲ ، ۴ ، ۶ ، ۸ روی صفحه ، به بازیکن اکشنی را می دهد که می تواند بعداً در بازی استفاده کند.
این مکانیسم به دسته از بازی هایی که بازیکنان در آن شبکه ای را پوشانده و یا با استفاده از اشکال متنوعی فضای خود را پر می کنند. گاهی اوقات در این مکانیسم، بازیکنان به چالش کشیده می شوند تا از شکل ها به طور موثر استفاده کنند. این مکانیسم می تواند اصلی ترین نکته بازی باشد همانند بازی Ubongo ، یا به عنوان یک مکانیسم ثانویه برای مجبور کردن بازیکنان برای برنامه ریزی و محدود کردن گزینه های خود باشد، مانند بازی شاهزاده های فلورانس (Princes of Florence).
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۰۵ بازی خانوادگی توصیه شده ی اشپیل
و ۱۵ عنوان جایزه ی دیگر
دیدگاهتان را بنویسید