ساباتور (۲۰۰۴)
امتیاز
۶٫۸
ساباتور یک بازی هویت مخفی است که می تواند زیبایی های این ژانر را برای افرادی که تعدادشان کم است فراهم کند. این بازی کارتی با استفاده از کارت ها و دادن نقش در ابتدای بازی، افراد را به دو دسته تقسیم کرده و هر گروه در صدد رسیدن به اهداف خود هست که شرایط جالبی را فراهم می کند.
۱۰ - ۳ نفره
۳۰ دقیقه
۸+ سال
۱٫۳۳ از ۵
طراح بازی: فردریک مویرزن
نوع بازی: دورهمی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)ساباتور (saboteur) یک بازی هویت مخفی است که می تواند زیبایی های این ژانر را برای افرادی که تعدادشان کم است فراهم کند. این بازی کارتی با استفاده از کارت ها و دادن نقش در ابتدای بازی، افراد را به دو دسته تقسیم کرده و هر گروه در صدد رسیدن به اهداف خود هست که شرایط جالبی را فراهم می کند.
کار تیمی
در ساباتور افراد به خودشان و دوستانشان کمک کرده و علیه دشمنانشان اقدام می کنند. البته چه کسی می داند دوست و دشمن واقعی کیست؟ اعمال آن ها تا حد زیادی این را مشخص می کند و حقیقت نهایتا در پایان آن دور آشکار می شود.
توضیح بازی:
در ساباتور، بازیکنان نقش کوتوله ها را بر عهده می گیرند. آن ها به عنوان معدن چی در معدن، به دنبال طلا هستند. ناگهان صدای یک تبر می آید و چراغ شکسته می شود. کار خرابکاران است. اما کدام یک از بازیکنان خرابکار هستند؟ آیا طلا را پیدا خواهید کرد یا اقدامات شیطانی خرابکاران به گونه ای است که مانع این کار می شوند؟ بعد از سه دور، بازیکنی که بیشترین طلا را دارد برنده است.
تعیین تیم
با کمک کارت های کوتوله، بازیکنان نقش خود را تعیین می کنند: هر بازیکن یک کارت برمی دارد و یا معدن چی یا خرابکار می شود. نقش ها مخفی نگه داشته می شوند و آنها فقط در پایان دور آشکار می شوند. کارت شروع و سه کارت هدف روی میز قرار می گیرند، هر کدام به اندازه ی هفت کارت با شروع فاصله دارند و یک کارت بین کارت های هدف فاصله وجود دارد. کارت های هدف به پشت قرار می گیرند. طلا فقط یکی از کارت های هدف است، اما هیچ کس نمی داند کدام یک طلا است.
اکشن ها
بازیکنان کارت در دست دارند. هر بازیکن در نوبت خود، باید یکی از سه کار زیر را انجام دهد: قرار دادن کارت مسیر در داخل معدن، بازی کارت اکشن در مقابل یک بازیکن از جمله خودش یا پاس دادن.
کارت های مسیر
کارت های مسیر، مسیرهایی را به سمت کارت های هدف تشکیل می دهند. این کارت ها باید در کنار مسیری که قبلاً بازی شده است، بازی شود. تمام مسیرهای موجود در بازی باید با مسیرهایی که با کارت های قبلی ساخته شده مطابقت داشته باشند و این که کارت های مسیر به صورت افقی بازی نمی شود.
معدن چی ها در تلاشند مسیری بدون وقفه از کارت شروع به کارت هدف ایجاد کنند، در حالی که خرابکاران سعی در جلوگیری از این امر دارند. با این حال ، آنها نباید سعی کنند و بیش از حد واضح باشند، چون که بلافاصله شناخته می شوند.
کارت های اکشن
کارت های اکشن را می توان در مقابل هر بازیکنی قرار داد، از جمله خودتان.کارت های اکشن به بازیکنان کمک می کند تا از کمک به یکدیگر جلوگیری کنند و همچنین اطلاعات مربوط به کارت های هدف را بدست آورند.
برنده بازی
هنگامی که یک بازیکن کارت مسیر را قرار می دهد که به طلا می رسد، یک دور بازی تمام می شود. معدنچیان برنده شده و کارت هایی با قطعات طلا به عنوان پاداش خود دریافت می کنند. اگر امکان به طلا رسیدن نبود هم، یک دور بازی تمام می شود. در آن صورت، خرابکاران برنده شده و قطعات طلا دریافت می کنند. پس از توزیع کارت های طلا، دور بعدی آغاز می شود. این بازی در پایان دور سوم به پایان می رسد و بازیکنی که بیشترین تعداد طلا را دارد برنده می شود.
مکانیسمها:
به یک یا چند بازیکن نقش های متفاوتی اختصاص داده می شود که در ابتدای بازی به طور عمومی فاش نشده اند.
بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد.
شرایط بهینه
مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط معین است. کارت ها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
نقشه هنگام کاوش به بازی اضافه می شود.
شبکه سازی نوعی است که در آن مجموعه های جمع آوری شده نشان دهنده روابط بین گره ها است که اغلب به عنوان مسیرهای بین مقصد نشان داده می شوند. انواع مختلفی از اجرای این سیستم وجود دارد. ۱۸۳۰: Railways & Robber Barons از کاشی هایی با مسیرهای از پیش چاپ شده استفاده می کند. Empire Builder به بازیکنان اجازه می دهد تا با مداد رنگی روی نقشه خط بکشند. یا در ۱۰ روز در اروپا بازیکنان کارت های نمایندگی کشورها را برای تشکیل یک سفر متصل به اروپا جمع می کنند.
مانورهای رقابتی که مستقیماً به پیشرفت حریف به سمت پیروزی حمله می کنند ، اما هیچ کاراکتری یا مؤلفه ای را که نماینده حریف است به طور مستقیم از بین نمی برد. این مکانیک ها شامل سرقت ، ابطال یا زورگیری از منابع ، اقدامات یا توانایی های حریفان است. یک تصاحب اغلب منجر به تغییر چشمگیر موقعیت قدرت بازیکنان در یک دوره نسبتاً کوتاه می شود.
یک بازی خائن دار را می توان به عنوان نوعی بازی تیمی یا به عنوان یک بازی همکاری با مکانیسم خیانت قلمداد کرد. خیانتکاران با ایجاد شرایطی برای بازیکنان به طور معمول پیروز می شوند. برای این مکانیسم ، خائنین بازی را با هویت پنهان شروع می کنند ، یا در طول بازی به آن دست می یابند.
در بازی های تیم محور ، تیم های بازیکنان برای به دست آوردن پیروزی با یکدیگر به رقابت می پردازند. ساختارهای تیمی متنوعی وجود دارد ، از جمله تیم های متقارن مانند ۲v2 و ۳v3، یا چند جانبه مانند ۲v2v2 و حتی یکی در مقابل همه.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۰۴ نامزد جایزه بهترین بازی خارجی ژاپن برای مبتدیان
دیدگاهتان را بنویسید