راهنمای فارسی nmbr9

نامبر۹ (۲۰۱۷)

امتیاز
۶٫۴

نامبر ۹ را به صورت کلی می توان یک بازی انتزاعی ساده معرفی کرد. این بازی تجسم فضایی و توانایی حل مسئله را به چالش می کشد.در این بازی افراد سعی می کنند با داشته های یکسان، خروجی های متفاوتی داشته باشند تا بتوانند با مناسب ترین خروجی بیشترین امتیاز را بگیرند.

تعداد بازیکن
۴ - ۱ نفره
۲۰ دقیقه
شرایط سنی بازی
۸+ سال
۱٫۱۸ از ۵

طراح بازی: پیتر ویچمن

نوع بازی: انتزاعی

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)

نامبر ۹ را به صورت کلی می توان یک بازی انتزاعی ساده معرفی کرد. این بازی تجسم فضایی و توانایی حل مسئله را به چالش می کشد. این بازی برای کودکان نیز بازی مناسبی است؛ آن ها پس از آشنایی با اعداد می توانند آن را به خوبی بازی کنند. در این بازی افراد سعی می کنند با داشته های یکسان، خروجی های متفاوتی داشته باشند تا بتوانند با مناسب ترین خروجی بیشترین امتیاز را بگیرند.

توضیح بازیتوضیح بازی:

این بازی شامل بیست کارت شماره ۰ – ۹ دو سری از هر کدام و هشتاد کاشی با شماره ۰ – ۹ است. هر کاشی شماره از مربع هایی تشکیل شده است. پس از بر زدن دسته ی کارت ها ، کارت اول را بردارید و اعلام کنید. هر بازیکن کاشی شماره مطابق با آن را برمی دارد و آن را مقابل خود می چیند. 

هر کارت جدیدی که رو شود، بازیکنان کاشی مطابق با آن را می گیرند و به الگویی که در مقابل خود چیده اند، اضافه می کنند. کاشی جدید باید یا حداقل یک کاشی دیگر را در همان سطح در امتداد یک طرف مربع لمس کند یا در بالای دو یا چند کاشی دیگر قرار بگیرد تا جایی که هیچ بخشی از کاشی جدید کاشی های زیر آن را بیش از حد بالا نبرد. کاشی های جدید که در همین سطح قرار گرفته اند باید حداقل یک کاشی دیگر را لمس کنند ، در عین حال قسمت هایی از حداقل دو کاشی را نیز پوشانده و از اندازه بزرگ نیست.

هنگامی که همه کارت ها کشیده شدند و کاشی ها قرار گرفتند ، بازیکنان نوبت به محاسبه نمره خود می پردازند. کاشی در سطح پایین – سطح ۰ ، اگر بخواهید – امتیاز ۰ را کسب می کنید. کاشی در سطح ۱ بالاتر از این مقدار به اندازه تعداد کاشی ارزش دارد. کاشی در سطح ۲ برابر دو برابر کاشی است. و غیره. کسی که بیشترین امتیاز را کسب می کند برنده می شود!

بازی نامبر9

مکانیسم بازیمکانیسم‌ها:

افتخارات بازیمهم ترین افتخارات:

۲۰۱۷ نامزد بهترین بازی خانوادگی سال گلدن گیک (Golden Geek)

۲۰۱۷ نامزد بهترین بازی نوآورانه سال گلدن گیک (Golden Geek)

۲۰۱۷ بازی توصیه شده خانوادگی اشپیل

دانلود فایل های بازی:

اشتراک‌گذاری

دقیقا یادم نمیاد اولین بازی رومیزی رو که بازی کردم چند ساله بودم، اما فکر میکنم حدودا 12،13 ساله بودم که به بقیه بازی یاد می دادم. اون موقع ها اعتقاد داشتم هر کی شطرنج بلد باشه، بقیه ی بازی های فکری رو هم بهتر بازی می کنه! از طرف شهرداری تو برنامه های مختلف سعی می کردم از بازی ها برای مردم بگم و ی تعداد بازی یادشون بدم. گذشت و گذشت و گذشت و الان بهم می گند روانشناس! تو دو تا از بهترین دانشگاه های ایران درس خوندم و کلی چیز یاد گرفتم . تو تمام این مدت این علاقه به بازی و خصوصا بازی های رومیزی کنارم موند. عاشق بازی مافیام و حس می کنم تو بازی های رومیزی و مافیا خیلی خوبم، ادعا نمی کنم که می برم ولی مطئنم وقتی باهام بازی می کنید بهتون خوش میگذره. اسکیپ روم یا اتاق فرار رو هم خیلی دوست دارم، کلا با هر چیزی که توش خودم رو به چالش بکشم حال می کنم. بازی رومیزی همیشه بهونه ای بوده که کمک کنه کنار کسایی که دوستشون دارم بهمون خوش بگذره. همین دوستایی که اینجا درباره شون می خونید و کل دوست دیگه که اینجا نیستند به همین بهونه وارد زندگیم شدند. قرار اینجا یاد بگیریم چطوری بازی کنیم، چطوری زندگی کنیم وچطوری تعامل کنیم با بقیه، همش به بهونه ی بازی رومیزی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *