شدوز اور کملات (۲۰۰۵)
امتیاز
۷٫۸
Shadows over Camelot یا سایه ها بر فراز کملات بازی در سبک همکاری مشترک است البته با چاشنی خیانت! شما و دیگر شوالیه ها دور میز، گرد هم آمدید تا با انجام مأموریت های گوناگون از به مخاطره افتادن شهر کملات جلوگیری کنید؛ آیا می توانید این کار را با موفقیت به سرانجام برسانید یا شوالیه تاریکی با کمک خائنی که در بین شما وجود دارد برنده شده و کنترل کملات را در اختیار می گیرد؟
۷ - ۳ نفره
۸۰ - ۶۰ دقیقه
۱۰+ سال
۲٫۵۶ از ۵
طراح بازی: برونو کاتالا – سرژ لاگت
نوع بازی: تماتیک
امتیاز دهی کاربران
۳ (از ۱ رای)Shadows over Camelot یا سایه ها بر فراز کملات بازی در سبک همکاری مشترک است البته با چاشنی خیانت! شما و دیگر شوالیه ها دور میز، گرد هم آمدید تا با انجام مأموریت های گوناگون از به مخاطره افتادن شهر کملات جلوگیری کنید؛ آیا می توانید این کار را با موفقیت به سرانجام برسانید یا شوالیه تاریکی با کمک خائنی که در بین شما وجود دارد برنده شده و کنترل کملات را در اختیار می گیرد؟ در این راه سخت، گاهی باید از خود گذشتگی کنید و سلامتی خودتان را به خطر بیندازید، همچنین با حواسی جمع به دنبال خائن بگردید تا بتوانید جلو کارهای او را بگیرید.
در این بازی بازیکنان به دو شیوه برنده خواهند شد، یا استاد بزرگ حریف را از بازی خارج کنند و یا استاد بزرگ خود را به معبد حریف برسانند. نحوه ی حرکت مهره ها که بر اساس کارت ها است، این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی های انتزاعی کرده است.
توضیح بازی:
Shadows over Camelot یک بازی صفحه ای مبتنی بر همکاری مشترک/نیمه همکاری، مدیریت دست و متکی بر استنتاج برای۷-۳ بازیکن است.
هر بازیکن در نقش یک شوالیه است و آن ها باید برای غلبه بر تعدادی ماموریت ها، از شکست دادن شوالیه سیاه تا جستجوی جام مقدس، همکاری کنند. ماموریت های کامل، شمشیرهای سفید را به همراه خواهند داشت و ماموریت های ناموفق شمشیرهای سیاه و یا منجنیق های محاصره کننده در اطراف کملات را اضافه می کند. شوالیه ها سعی می کنند که قبل از سقوط کملات، اکثر شمشیرهای سفید را روی میز قرار دهند.
در نوبت خود هر شوالیه، یک “اقدام قهرمانانه” مانند حرکت به یک ماموریت جدید، مدیریت دست خود یا بازی کارت برای پیشبرد نیروهای خیر را انجام می دهد. با این حال، او همچنین باید یکی از سه عمل شیطانی را انتخاب کند که هر کدام کملات را به شکست نزدیک می کند.
علاوه بر این ، یکی از شوالیه ها ممکن است خیانتکار باشد، وانمود می کند که یکی از اعضای وفادار حزب است اما مخفیانه مانع از شوالیه های دیگر می شود، وقت را تلف می کند و منتظر حمله در بدترین لحظه ممکن است .
مخلص کلام، ردای خود را بپوشید، سوار بر اسب جنگی خود شوید و به سوی سایه ها بتازید تا در کملات به ما بپیوندید!
مکانیسمها:
یک بازیکن را می توان از بازی حذف کرد و دیگر در ادامه بازی حضور نخواهد داشت. در برخی از این بازی ها ، همه امور بازیکن حذف شده از بازی نیز حذف می شوند. در بعضی بازی های دیگر ، اینامور ممکن است به عنوان ماده خنثی در بازی باقی بماند. (به عنوان مثال ارتشها و شهرهاییک بازیکن حذف شده روی نقشه ممکن است ناپدید شوند ، یا ممکن است تبدیل به ارتش و شهرهایی بی طرف شوند.) در بیشتر بازی ها، یک بازیکن حذف شده نمی تواند برنده شود، اما این لزوماً صحیح نیست. و ممکن است خود فرد یا تیمش برنده شوند(به عنوان مثال در بعضی از بازی ها با پیروزی براساس امتیازها ، نمره حذف شده بازیکن هنوز واجد شرایط پیروزی است.)
بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط معین است. کارتها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
یک بازی خائن دار را می توان به عنوان نوعی بازی تیمییا به عنوان یک بازی همکاری با مکانیسم خیانت قلمداد کرد. خیانتکاران با ایجاد شرایطی برای بازیکنان به طور معمول پیروز می شوند. برای این مکانیسم، خائنین بازی را با هویت پنهان شروع می کنند ، یا در طول بازی به آن دست می یابند.
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.
بازیکنان اقدامات خود را برای دستیابی به یک شرایطیا شرایط مشترک پیروزی هماهنگ می کنند.
همه بازیکنان بازی را با هم برنده یا بازنده می شوند. در واقع بازیکنان با هم یار بوده و با بازی به رقابت می پردازند.
هر بازیکن اقدامات خاصی دارد که فقط آنها می توانند انجام دهند یا اقدامات استاندارد را اصلاح می کنند.
مکانیسم تاس ریختن به خاطر تصادفی بودن نتایج میتواند در قیمت های مختلفی از یک بازی به کار گرفته شود .
تاس همچنین می تواند به عنوان شمارنده استفاده شود. (برای یک تاس معمولی)با عدد۶ شروع کنید و در پایان دور یا نوبت بازیکن بعدی عدد را به ۵ تغییر دهید .تاس ها میتوانند از لحاظ شکل رنگ و ابعاد منحصر به فرد باشند تا چیز های مختلفی را نشان دهند.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۰۶ برنده بهترین بازی فانتزی اشپیل
۲۰۰۶ نامزد بهترین بازی خانوادگی گلدن گیک (Golden Geek)
2006 نامزد بهترین بازی گیمر های گلدن گیک (Golden Geek)
2006 نامزد بهترین بازی دورهمی گلدن گیک (Golden Geek)
دیدگاهتان را بنویسید