بازی فور سیل (۱۹۹۷)
امتیاز
۷٫۶
بازی فور سیل (For Sale) یک بازی سریع و سرگرم کننده است که در مورد خرید و فروش املاک و مستغلات است. در طی دو مرحله مشخص بازی ، بازیکنان ابتدا برای چندین ساختمان متقاضی می شوند و پس از خرید تمام ساختمان ها، آن ها را برای بیشترین سود ممکن می فروشند.
۶ - ۳ نفره
۳۰ دقیقه
۱۰+ سال
۱٫۲۷ از ۵
طراح بازی: استفان دورا
نوع بازی: خانوادگی
امتیاز دهی کاربران
۱ (از ۱ رای)بازی فور سیل (For Sale) یک بردگیم سریع و سرگرم کننده است که در مورد خرید و فروش املاک و مستغلات است. در طی دو مرحله مشخص بازی ، بازیکنان ابتدا برای چندین ساختمان متقاضی می شوند. پس از خرید تمام ساختمان ها، آن ها را برای بیشترین سود ممکن می فروشند.
تغییرات
نسخه اصلی بازی فورسیل (۱۹۹۷/۹۸) قوانین کمی متفاوت از نسخه های بعدی داشت؛ مثلا ۲۰ ساختمان به جای ۳۰ داشت. در سال ۲۰۰۵ تغییرات جدیدی در هنر ، قوانین و توزیع کارت ایجاد شد و ۶-۳ بازیکن را در خود جای داد.
در سال ۲۰۰۹ هم تغییراتی پیرامون نحوه ی گرد کردن در بازی فور سیل اتفاق افتاد. در نهایت هم اکنون به عنوان یک بازی سرگرم کننده شناخته می شود. این بازی علی رغم قدیمی بودن هنوز محبوب است. یکی از علت های آن گیم پلی ساده و روان آن است. این بازی برای آموزش اقتصاد به کودکان نیز استفاده می شود. به طور مثال مفهوم پول و سرمایه را، راحت تر می توان به کودکان آموزش داد.
توضیح بازی:
در بازی فورسیل همه ی بازیکنان مقدار سرمایه مشابهی برای خرید و فروش دارند. سپس شروع می کنند با سرمایه هایشان به خرید املاک می پردازند. نحوه ی قیمت گذاری بوسیله ی خود بازیکنان و با مکانیسمی جالب صورت می گیرد. در هر دور همه صاحب خانه می شوند و تفاوت در ارزش خانه ها است فقط!
فروش خانه ها و نقد کردن منازل
پس از تصاحب خانه ها، حال نوبت فروش خانه ها و کسب درآمد و استفاده بهینه از مشتریان دست به نقد برای خرید است. اکنون باید بازیکنان نشان دهند که چگونه اقتصاد دانی هستند و آیا توانایی حدس حرکات رقیبان را دارند یا خیر!
فاز اول بازی فور سیل یعنی خرید املاک به اندازه کافی جذاب هست اما فاز دوم جذابیت بازی را چند برابر می کند.
هر دور ۴ کارت پول رو می شود و بازیکنان باید خانه های خود را به فروش بگذارند، بیشترین پول برای خانه ی با ارزش بالاتر پرداخته می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. همه ی خانه د هر دور فروخته می شوند ولی انتخاب اینکه چه خانه را به چی قیمتی بفروشید مهم است.
مکانیسمهای بازی فور سیل:
این مکانیسم از شما می خواهد برای بهبود موقعیت خود در بازی ، کالاهای پیشنهادی را معمولاً به صورت پولی در حراج کالا قرار دهید.(مشابه فاز دوم بازی فور سیل) این کالاها به بازیکنان اجازه می دهند اقدامات آینده را بهبود بخشند یا یک موقعیت را بهبود بخشند. حراج شامل گرفتن نوبت قرار دادن مناقصه بر روی یک کالای معین تا زمانی که یک برنده تعیین شود ، می باشد. به برنده این امکان را می دهد تا کالای مورد نظر را کنترل کند.
روال معمول
معمولاً یک قانون در بازی وجود دارد که اگر هیچ بازیکنی علاقه ای به قیمت فعلی آن نداشته باشد ، قیمت قیمت کالا مورد نظر را کاهش می یابد. در اکثر بازی ها ، هنگامی که یک برنده برای یک مورد انجام می شود ، اگر موارد بیشتری برای پیشنهاد وجود داشته باشد ، حراج دیگری برای آن موارد برگزار می شود. این روند تا زمانی که شرایط بازی برآورده نشود یا موارد در مرحله حراج بازی تمام شود ، تکرار می شود.
شباهت
این شبیه به کارگر گذاری است. اما کارگران می توانند با مناقصه بالاتر نقاط را تعیین قیمت کنند. به عنوان مثال ، در Power Grid ، شما بدون نیروگاه شروع می کنید و برای اینکه بتوانید برق تولید کنید ، باید پیشنهادات را بدست آورید. برنده شدن در مناقصه در نیروگاه معین به این بازیکن اجازه می دهد تا آن را به موجودی فعلی نیروگاه های خود بیفزاید. همچنین اجازه می دهد تا انرژی بیشتری در یک نوبت خاص ایجاد شود. به طور کلی ، مناقصه به صورت نوبتی انجام می شود و بازیکنان گزینه ارسال پیشنهادات را دارند.
این مکانیسم جذاب علاوه بر بازی فورسیل در بازی هایی دیگری چون «نه مرسی» و «آیریش گیج» به کار رفته است.
بازیکنان مخفیانه پیشنهاد می دهند. همه پیشنهادات به طور همزمان آشکار می شوند و پیشنهاد دهنده برتر برنده می شود. به طور معمول برخی از مکانیسم های شکست تساوی مورد نیاز است.
شکست تساوی
موارد معمول شامل نزدیکترین بازیکن برای شروع یا استفاده از ارز ثانویه برای پیشنهاد تساوی است. یک گزینه در این مورد پیشنهاد مهر و موم شده با لغو است. در این حالت، اگر دو یا چند بازیکن پیشنهاد بالایی داشته باشند، از رقابت خارج می شوند. بالاترین پیشنهاد غیر تکراری برنده است. این بهترین استفاده برای پیشنهادات محدود است که احتمال ایجاد روابط بیشتر است.
با شروع از یک بازیکن و رفتن به ترتیب ، بازیکنان ممکن است پیشنهاد فعلی یا سود را افزایش دهند. وقتی همه بازیکنان به غیر از یک بازیکن پاس دهند (انصراف دهند) ، بازیکن باقی مانده در حراج برنده است. به طور معمول بازیکنانی که پاس می دهند نمی توانند دوباره وارد حراج شوند (مانند بازی فور سیل) با این حال ، اجازه ورود مجدد تنوعی است که غیر معمول نیست.
بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی / گروه بندی بهینه بسته به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد.
بهینه
مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط معین است. کارت ها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند.
نوعی حراج چند قسمتی است که در آن بازیکنان مستقیماً پیشنهاد خود را بر روی یک قسمت نمی گذارند، بلکه ترتیبی است که در آن قسمت ها را تهیه می کنند. با افزایش پیشنهاد، بازیکنان ممکن است پاس دهند و مکان بعدی را در سفارش قبول کنند. در برخی موارد، بازیکنان باید کل پیشنهاد فعلی خود را پرداخت کنند (مکانیزم کل پرداخت) و در موارد دیگر ممکن است بخشی از پیشنهاد خود را بازیابی کنند. یک نمونه اولیه از این مکانیسم در بازی فور سیل (For Sale) است.
مهم ترین افتخارات فور سیل:
۲۰۱۷ نامزد جایزه بردگیم مجارستان
دیدگاهتان را بنویسید