آموزش مارتین دایس (martian dice)

جهت آشنایی با این بازی می توانید صفحه مورد نظر بازی مارتین دایس را در روبازی مطالعه کنید. در ادامه آموزش کامل بازی مارتین دایس قرار داده شده است.

محتوای بازی

۱۳ عدد تاس که دو وجه یکسان و ۴ وجه متفاوت دیگر دارد.

مارتین دایس

داستان بازی

داستان بازی : ما در نقش مریخی هایی هستیم که به زمین نفوذ کردیم و می خواهیم  موجودات روی زمین را برداریم و به سیاره ی خود ببریم .

آموزش مارتین دایس

هر تاس ۵ نوع وجه دارد که یک نوع آن تکراری است. سه وجه آن مرغ ، انسان و گاو هستند که جزء منابع محسوب می گردند. سفینه و تانک دو نوع وجه دیگر را می سازند. نوع سفینه دو وجه را در بر می گیرد.

پس داریم یک تاس ۶ وجهی با وجوه زیر:

۱- سفینه (۲*)

۲- تانک (۱*)

۳- انسان (۱*)

۴- گاو (۱*)

۵- مرغ (۱*)

ابتدای نوبت هر کس، ۱۳ تاس در اختیار دارد. برای شروع، ۱۳ تاسی که در بازی هست را برمی داریم و می ریزیم اگر تانک بیاید سریع آن را به شکل ستونی در وسط قرار می دیم و حالا انتخاب می کنیم که از سایر تاس ها یک نوع را جمع آوری کنیم. بنابر استراتژی مان، نوع وجه مورد نظرمان را به هر تعدادی که هست بر می داریم. مثلا اگر بخواهیم با تانک بجنگیم باید سفینه را انتخاب کنیم و هر تعداد سفینه ای که وجود دارد را بر می داریم و به شکل ستونی کنار تانک ها قرار می دهیم.  

چرا باید با تانک ها بجنگیم؟

زیرا اگر از تانک ها ببازیم یعنی تعداد سفینه ها از تانک ها کمتر باشد منابعی که جمع کرده ایم می سوزد و نوبت نفر بعدی می شود. به عبارت دیگر ارتش زمینی ها با ماموریت ما مقابله کرده و ما را شکست داده است.

آموزش بازی مارتین دایس

جمع آوری منابع

حالا اگر بخواهیم منابع جمع کنیم باید یکی از منابع بین مرغ ها، گاو ها و انسان ها انتخاب کنیم و جلوی خودمان قرار دهیم. اگر بین تاس ها یک نوع را جمع کردید دوباره تاس می ریزید و این بار یک نوع دیگر  را انتخاب کنید و یادتان باشد که مثلا اگر مرغ برداشته باشید نمی توانید دوباره مرغ جمع کنید! به عبارت دیگر نوعی را که در انبار خود در این نوبت جمع کرده اید دیگر نمی توانید انتخاب کنید. اگر یک نوع تاس را انتخاب کردید هر تعداد از آن نوع تاس بود را بر می دارید.

دیگه چیزی به پایان آموزش مارتین دایس نمونده!

اتمام نوبت

موقعی که شکست تان مقابل تانک ها قطعی شود یا تاس ها تمام شود یا به میزان تاسی که دارید بسنده کنید و پاس دهید (به شرطی که سفینه ی بیشتری نسبت به تانک ها داشته باشید.)

امتیاز شماری و برنده بازی

اگر تعداد سفینه ها از تانک ها بیشتر باشد، تعداد منابعی که جمع کردیم را حساب می کنیم مثلا اگر ۵ تا جمع کرده باشیم پنج امتیاز می گیریم. البته بازی برای تنوع یک امتیاز اضافه ی ویژه در نظر گرفته است! یعنی اگر از هر نوع سه گونه حداقل یکی را جمع آوری کرده باشید، ۳ امتیاز اضافه تر نیز دریافت می کنید.

کسی که به ۲۵ امتیاز را برسد برنده است.

این هم از آموزش کامل مارتین دایس! اگه که سوالی چیزی داشتین می تونین بپرسید این پایین تا جواب بدیم! دوستتون داریم…

نویسنده: پارسا هاشمی
اشتراک‌گذاری

نویسنده ی افتخاری برای به اشتراک گذاری مطالب همه ی علاقه مندان فراهم شده است. پس از بارگذاری چندین نوشته، به نویسنده ی اصلی ما تبدیل خواهید شد و مطالب با نام و عکس خودتان در سایت قرار خواهد گرفت. روبازی تالار گفت و گو و انتقال دانش و تجربه ی عزیزان در حوزه های بردگیم، مافیا و اسکیپ روم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *