مارتین دایس (۲۰۱۱)
امتیاز
۶٫۵
مارتین دایس یک بازی تاسی مربوط به سال ۲۰۱۱ است. آن را می شود ۲ نفره تا ۹۹ نفره بازی کرد. معمولا آن را ۲ تا ۵ نفره بازی می کنند. بهترین حالت آن نیز ۳ نفره است.
۲ - ۹۹ نفره
۱۰دقیقه
۸+ سال
۱٫۰۷ از ۵
طراح بازی: اسکات آلمز
نوع بازی: خانوادگی
امتیاز دهی کاربران
۲ (از ۱ رای)مارتین دایس یک بازی تاسی مربوط به سال ۲۰۱۱ است. آن را می شود ۲ نفره تا ۹۹ نفره بازی کرد. معمولا آن را ۲ تا ۵ نفره بازی می کنند. بهترین حالت آن نیز ۳ نفره است. این بازی تاسی شانس را به دور اندیشی یا ریسک گره زده و هیجانات لحظه ای در بازی پدید می آورد.
توضیح بازی مارتین دایس:
ماموریت شما مریخی ها این است که به “زمین” بروید. هر تعداد از ساکنان را که می توانید تسخیر کنید. ما به نمونه هایی از جمعیت مرغ ، گاو و انسان علاقه مند هستیم. بنابراین هر تعداد از گونه ها را که می توانید به همراه بیاورید. یادتان باشد تنوع گونه ها نیز ارزشمند است. در مارتین دایس زمینی ها ممکن است بتوانند یک دفاع ضعیف ارائه دهند، اما مطمئناً چیزی نیست که شما نتوانید مقابله کنید. مایه ی افتخار مریخ باشید. اولین مریخی باشید که سهمیه آدم ربایی اش را پر می کند!
روال بازی مارتین دایس
شما ۱۳ تاس دارید که آن ها را می اندازید. با استفاده از هر پرتاب ، ابتدا باید هر تانک را کنار بگذارید، که نشان دهنده ارتش انسانی است که برای جلوگیری از حمله بیگانگان در تلاش اند. سپس یک وجه از سایر تاس ها را انتخاب می کنید، یکی از گونه های زمینی برای ربودن یا سفینه برای مبارزه با ارتش.
یادتان باشد در مارتین دایس به شرطی که در پایان نوبت خود، حداقل به اندازه تانک ها سفینه داشته باشید ، می توانید گونه های زمینی را به سلامت به ربایید.
امتیاز ویژه
شما نمی توانید در یک نوبت از دو جه تاس ها استفاده کنید ، ضمنا اگر موفق شوید از هر سه گونه حداقل یکی را ربوده باشید، یک امتیاز ویژه کسب خواهید کرد!
آموزش بازی مارتین دایس
برای آموزش بازی می توانید از روی کلمه ی آموزش مارتین دایس کلیک کنید.
مکانیسمها:
بازیکنان باید تصمیم بگیرند، دستاوردهای موجود را تسویه حساب کنند یا برای پاداش های بیشتر همه آنها را ریسک کنند. Push-Your-Luck نیز به عنوان پرس شانس (برانگیختن شانس) شناخته می شود.
در اینجا توصیف دسته بندی توسط Bruno Faidutti آورده شده است: دو برابر یا ترک ، ادامه داده یا متوقف شوید ، سودهای خود را واریز کنید یا شرط بندی کنید. ایده جدیدی نیست. بسیاری از بازی های ریسکی مانند Black Jack از آن استفاده می کنند.
برنامه های تلویزیونی
این سیستم همچنین در بسیاری از بازی های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که برنده می تواند یا با کسب سود خود را ترک کند ، یا به یک سوال دیگر در خطر از دست دادن همه چیزهایی که تاکنون برنده شده است پاسخ دهد. این سیستم همچنین در بازی های رومیزی بسیار کارآمد است ، زیرا باعث ایجاد تنش زیاد می شود و در هنگام چرخاندن تاس های بیشتر یا برداشتن یک کارت بیشتر ، احساس شک می کند.
طمع
باید بدانید چه موقع باید نتایج خود را متوقف و ایمن کنید. اگر حریص شوید و شانس شما ناکام باشد ، برتری از دست خواهید داد. شما باید تصمیمات درست بگیرید و خوش شانس باشید.
یک مکانیزم بازی که انداختن تاس می تواند برای چیزهای زیادی مورد استفاده قرار گیرد، تصادفی بودن اتفاقات بارزترین وجه آن است. تاس همچنین می تواند به عنوان شمارنده نیز استفاده شود. تاس ها می توانند منحصر به فرد بوده و اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلفی داشته باشند تا چیزهای مختلف را نشان دهند. در بازی های جنگی ، تاس همراه با جدول های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، به ویژه یک “جدول نتایج مبارزه” که نتیجه آن قدرت دو طرف را بیان می کند.
هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را درBohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.
در بازی های وینگسپن، ابیس، سون واندرز دوئل و … هم از این مکانیسم استفاده شده است.
تاس ممکن است دوباره ریخته شود ، یا ممکن است قفل شود و مانع از ثبت مجدد شود. Yahtzee و Cosmic Wimpout نمونه های اولیه این سازوکار هستند. بازی های اخیر شامل ایده “قفل کردن” هستند ، جایی که از تاس های خاص جلوگیری می شود ، مانند Zombie Dice and Escape: The Curse of the Temple.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۱۲ نامزد بهترین بازی دورهمی گلدن گیک (Golden Geek)
2012 برنده بهترین بازی کودکان گلدن گیک (Golden Geek)
دیدگاهتان را بنویسید