اوربیس (۲۰۱۸)
امتیاز
۷٫۲
Orbis (اوربیس) را می توان در دو کلمه ساده و استراتژیک خلاصه کرد .
در این بازی باید با توجه به کاشی خدایان موجود که انتخاب کرده یا انتخاب می کنید، جهانی را بوجود بیاورید که بیشترین امتیاز را برای پیروزی شما داشته باشد.
۴ - ۲ نفره
۴۵ دقیقه
۱۰+ سال
۲٫۱۷ از ۵
طراح بازی: تیم آرمسترانگ
نوع بازی: استراتژی
امتیاز دهی کاربران
۰ (از ۰ رای)Orbis (اوربیس) را می توان در دو کلمه ساده و استراتژیک خلاصه کرد .
در این بازی باید با توجه به کاشی خدایان موجود که انتخاب کرده یا انتخاب می کنید، جهانی را بوجود بیاورید که بیشترین امتیاز را برای پیروزی شما داشته باشد.
بازی از گیم پلی روانی برخوردار است و به دلیل تکرار پذیری بسیار زیاد، هر بار بازی تجربه ی جدیدی برای شما به وجود می آورد که برنده شدن در هر دست مستلزم یک استراتژی منحصر به فرد است. البته در دفعات اول به دلیل متفاوت بودن قابلیت خدایان باید قوانین را دوره کرد ولی با چند بار بازی کردن، تاثیرات و قابلیت های کاشی های بازی، دستتان خواهد آمد.
پیشنهاد اگر برای اولین بار بازی را انجام می دهید فقط قابلیت خدایان موجود روی میز را مرور کنید.
توضیح بازی:
Orbis یک بازی تاکتیکی برای توسعه جهان و مدیریت استراتژیک منابع است که در آن بازیکنان نقش خدایان را برای ایجاد بهترین جهان، بازی می کنند. بازیکنان با استفاده از زمین های از دست رفته در اتر، پرستش گران را جمع می کنند تا برای بدست آوردن زمین های پر بارتراستفاده کنند و بعضی از آن ها بازی را تغییر می دهند. برای پیروزی، باید بیشترین امتیاز آفرینش را در پایان بازی داشته باشید!
در نوبت خود، باید یک کاشی از نه کاشی منطقه در وسط میز یا کاشی های خدایان موجود را بردارید. (هر بازیکن در طول بازی می تواند فقط یک کاشی خدا بردارد نه بیشتر) هر بار که شما کاشی منطقه ای بر می دارید، پرستش گرانی با همان رنگ کاشی برداشته شده روی کاشی های مجاور قرار می گیرند و باعث می شود کاشی های باقی مانده برای بازیکن بعدی جذاب تر باشند. محدودیت ها برای قرار دادن کاشی های منطقه در جهانتان، اعمال شده و باعث می شوند هر تصمیم سخت تر از تصمیم قبلی باشد!
پس از پانزده دور، بازی هنگامی تمام می شود که همه بازیکنان جهان خود را ایجاد کنند ، در این مرحله امتیاز ها محاسبه می شوند، کاشی های جایزه اهدا می شود و برنده تعیین می شود. Orbis بسیار ساده و در عین حال غنی از استراتژی است، هر بار که آن را بازی می کنید بازی متفاوت است.
بهترین خدا شوید و سعادتمندترین جهان را بسازید!
مکانیسمها:
بازی هایی هستند که در آن بازیکنان کارت هایی را از یک زیر مجموعه محدود ، مانند یک فضای مشترک ملموس ، برای به دست آوردن مزیت (فوری یا بلند مدت) یا جمع آوری کارت هایی که برای تحقق اهداف درون بازی استفاده می کنند، انتخاب می کنند.
نکته: که بازی هایی که کارت ها به سادگی از روی دسته کارت ها برداشته می شوند ، بازی های تهیه کارت نیستند.
کارت برداشتن به این معنی است که بازیکنان حق انتخاب دارند و امکان تهیه کارت برای بازیکنان دیگر هم وجود دارد و ممکن است کارتی را که شما می خواهید را بازیکنان دیگر بردارند. به عنوان مثال ، در Ticket to Ride ، بازیکنان می توانند کارت های خود را از میان کارت های رو شده انتخاب کنند. بنابراین اگرچه بیشتر کارت های یک بازی فقط به صورت تصادفی کشیده می شوند، اما باز هم می توان آن را یک بازی کارت برداشتن در نظر گرفت.
بازی هایی که قرار دادن یک قطعه باعث امتیاز گرفتن یا فعال سازی یک توانایی می شود. اغلب بر اساس قرار گیری قطعات به صورت قطعات مجاور یا قطعاتی در یک گروه / خوشه می باشد و ویژگی های غیر فضایی مانند رنگ ، مکمل بودن، اندازه و … را موثر است.
Carcassonne یک نمونه کلاسیک است ، که در آن بازیکن به طور تصادفی کاشی می کشد و آن را در کنار کاشی های دیگر قرار می دهد.
مهم ترین افتخارات:
۲۰۱۹ فینالیست بازی سال خانواده JUGuinho
دیدگاهتان را بنویسید